Halve marathon Rotterdam gelopen
-
Rolf Broring
Halve marathon Rotterdam gelopen
Mijn 100 dagen training was nog niet helemaal klaar (dag 87). Toch meegedaan aan de halve van Rotterdam, zondag 31 juli. Over twee weken is de marathon in Monschau, waarvan ik de helft ga lopen in estafette. Dat is behoorlijk bergachtig, dus ik wou een mooie tijd zetten op vlakke straten.
In Rotterdam hadden we geluk met het weer, het was niet erg warm. Na de start direct op hartslag gaan lopen, tussen de 146 en 150.
Met wat lastige startkilometers ging het geleidelijk steeds beter en kon ik 5 min 50 lopen.
Bij kilometer 12 wat gegeten, waarna ik weer energie voelde.
Vanaf kilometer 17-18 was de batterij echter leeg en heb ik mijn tempo moeten laten zakken en op wilskracht uitgelopen. Het voelde enigzins dramatisch. Daardoor helaas net niet binnen de twee uur gelopen. Misschien had ik nog wat moeten eten of een gel moeten nemen. De fut was er helemaal uit. Het verwonderde mij dat de hartslag echter niet hoger werd. Die bleef ca 150, ondanks het slechte gevoel.
Maar goed, 2 uur en 7 min is ook niet slecht, net binnen de 6 min/km.
Monschau, let's go!
In Rotterdam hadden we geluk met het weer, het was niet erg warm. Na de start direct op hartslag gaan lopen, tussen de 146 en 150.
Met wat lastige startkilometers ging het geleidelijk steeds beter en kon ik 5 min 50 lopen.
Bij kilometer 12 wat gegeten, waarna ik weer energie voelde.
Vanaf kilometer 17-18 was de batterij echter leeg en heb ik mijn tempo moeten laten zakken en op wilskracht uitgelopen. Het voelde enigzins dramatisch. Daardoor helaas net niet binnen de twee uur gelopen. Misschien had ik nog wat moeten eten of een gel moeten nemen. De fut was er helemaal uit. Het verwonderde mij dat de hartslag echter niet hoger werd. Die bleef ca 150, ondanks het slechte gevoel.
Maar goed, 2 uur en 7 min is ook niet slecht, net binnen de 6 min/km.
Monschau, let's go!
- RunningRob - Sportrusten
Re: Halve marathon Rotterdam gelopen
Hoi Rolf,
Gefeliciteerd! Mooie prestatie!
Succes in Monschau!
Blijde groet,
Rob
Gefeliciteerd! Mooie prestatie!
Succes in Monschau!
Blijde groet,
Rob
-
Rolf Broring
Bedankt, zondag is het zover 
-
Rolf Broring
Monschau gelopen, in de ochtend, voorafgaand aan de hitte.
Het parkoers was vanaf 12 km echt zwaar, vanwege bijna constant berg-op lopen, vanuit het dal tot op het plateau. Na 21 km heeft mijn loopmaat de andere marathonhelft gelopen. Samen zijn we onder de 4 uur gebleven.
De inspanning was niet te vergelijken met een NL vlak land wedstrijd. Stukken lopen, delen snel bergaf, veel afwisseling. De laatste km was zwaar voor de benen, maar conditioneel ging het prima. In Rotterdam liep ik 2:07, hier 2:20 h/min. De vertraging kwam met name door de steile stukken waar gewandeld werd.
Op 9 oktober de halve van Eindhoven. Kan ik het schema gewoon doorzetten zoals de laatste weken gelopen?
Het parkoers was vanaf 12 km echt zwaar, vanwege bijna constant berg-op lopen, vanuit het dal tot op het plateau. Na 21 km heeft mijn loopmaat de andere marathonhelft gelopen. Samen zijn we onder de 4 uur gebleven.
De inspanning was niet te vergelijken met een NL vlak land wedstrijd. Stukken lopen, delen snel bergaf, veel afwisseling. De laatste km was zwaar voor de benen, maar conditioneel ging het prima. In Rotterdam liep ik 2:07, hier 2:20 h/min. De vertraging kwam met name door de steile stukken waar gewandeld werd.
Op 9 oktober de halve van Eindhoven. Kan ik het schema gewoon doorzetten zoals de laatste weken gelopen?
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Rolf,
Super gedaan! Gefeliciteerd met je prestatie!
Blijde groet,
Rob
Super gedaan! Gefeliciteerd met je prestatie!
Dat is prima, zodra je merkt dat je hersteld bent van je halve. Maar dat kun je zelf prima aanvoelen.Rolf Broring schreef: ↑18 aug 2022, 12:53 Kan ik het schema gewoon doorzetten zoals de laatste weken gelopen?
Blijde groet,
Rob