hartslagzone

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Wendy Dissen

hartslagzone

Bericht door Wendy Dissen »

Als ik een training begin dan is het in het begin beste lastig om mijn hartslag zone te bereiken. Als ik eenmaal de zone bereikt heb is het weer heel lastig om er binnen te blijven en niet omhoog te schieten.
Hierdoor heb ik het idee dat ik vaak snel moet lopen in het begin en op het eind mij in moet houden. Ik begin namelijk normaal wel altijd met wat rustiger lopen omdat ik anders te snel start is mijn ervaring. Is dit bij iedereen zo of doe ik iets verkeerd?
Ik hoor het graag!
RunningRob - Sportrusten

Re: hartslagzone

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Wendy,

Een paar tips: met name bij de snellere trainingen loop eerst even warm (5 tot 10 minuten), start dan de meting.
En de tweede tip is aan het einde van het het inlopen even een paar stevige versnellingen doen. Je lichaam gaat dan echt "aan" en je zult zien dat de hartslag sneller reageert op tempowisselingen.

De truc om binnen je hartslag te blijven is door snelle passen te nemen. Je regelt dan je tempo (en dus ook je hartslag) door grotere of kleinere passen te nemen. Je kunt dit trainen door gewoon op de plaats te gaan hardlopen en dan langzaam te starten door je passen steeds groter te maken.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie