Irritatie hartslagband

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Evelyn1

Irritatie hartslagband

Bericht door Evelyn1 »

Door het veelvuldig gebruik van de hartslagband is mijn huid geïrriteerd en beschadigd geraakt ter plaatse van de elektroden. Heeft iemand hier ervaring mee en zijn er tips om dit te voorkomen? Om de huid te laten herstellen zal ik overstappen op polsmeting, zal wel even wennen zijn.
Kimberley

Re: Irritatie hartslagband

Bericht door Kimberley »

Vervelend! Welke hartslagband heb je? Bij die van mij (Garmin) zeggen ze dat je de elektroden een beetje nat moet maken voor je ‘m om doet. Mocht je dat nog niet doen, dan is dat misschien iets om te proberen? Ik heb het idee dat de band daardoor iets minder schuift.
Evelyn1

Bericht door Evelyn1 »

Hi Kimberley, bedankt voor het meedenken. Ik heb de Polar H10 band en maak hem inderdaad een beetje nat voor gebruik (en schoon na gebruik). Ik weet niet of het veroorzaakt wordt door schuiven, het kan ook een overgevoeligheid zijn voor het materiaal.
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Evelyn,

Er is geleidende gel verkrijgbaar. Dit helpt misschien de irritatie te verminderen?

Ik wel eigenlijk niet of "gewone" gel / zalf geleidend is, misschien kun je dat ook eens proberen?

Ik ben wel benieuwd of dit helpt en of je hartslagband dan nog goed werkt.

Blijde groet,
Rob
Evelyn1

Bericht door Evelyn1 »

Dank voor je reactie Rob. Dat ga ik zeker proberen als de huid weer geheeld is. Voorlopig overgestapt op polsmeting.
Plaats reactie