verder/ langer
-
Birgit Oostveen
verder/ langer
Haaai, ik word er nerveus van dat ik zie dat veel mensen een keer toch verder lopen of elke training wat te veel doen. Ik doe precies zoals het voorgeschreven is. Houdt de methode er stiekem rekening mee dat je toch meer doet?
-
Harold Mol
Re: verder/ langer
Hoi Birgit,
denk dat de andere lopers nog iets nerveuzer zijn dan, of lichtelijk verslaafd als ik voor mezelf spreek. schema is echt wel voldoende denk ik (alhoewel ik dit niet kan inschatten, is mijn 1e keer) geen idee hoelang je nog kan posten hier als het schema eindigt, anders laat ik je naar Rdam weten of de training voldoende was, hahaha. Ben ook erg benieuwd naar jouw ervaring dan.
maar meer of langer zegt niet alles hoor, op welke hs wordt er bv gelopen, hoe goed is iemand getraind, wil je echt voor een dik pr gaan of gewoon lekker uitlopen, en hoeveel twijfels zijn er m.b.t. uitlopen, etc. etc. een keer een langer loopje kan vertrouwen geven.
ik neem tegenwoordig vaak mijn warming-up erbij, dus sowieso al meer km's dan in het schema staat als totale loop, maar precies zoveel op hs als in het schema.
persoonlijk kan ik geen 3 maanden wachten voor een wedstrijd (marathon), dus loop ik zo af en toe ook een andere wedstrijd tussendoor. Meestal zijn die langer dan een training aangeeft, maar in geval van hogere hs of vermoeidheid compenseer ik het weer door een training te skippen of rustiger te lopen.
heb vertrouwen, als je het schema zo goed volgt, ga je zeker goed voorbereid aan de start komen!!
en goed getraind, is de marathon grotendeels mentaal
groet Harold
maar meer of langer zegt niet alles hoor, op welke hs wordt er bv gelopen, hoe goed is iemand getraind, wil je echt voor een dik pr gaan of gewoon lekker uitlopen, en hoeveel twijfels zijn er m.b.t. uitlopen, etc. etc. een keer een langer loopje kan vertrouwen geven.
ik neem tegenwoordig vaak mijn warming-up erbij, dus sowieso al meer km's dan in het schema staat als totale loop, maar precies zoveel op hs als in het schema.
persoonlijk kan ik geen 3 maanden wachten voor een wedstrijd (marathon), dus loop ik zo af en toe ook een andere wedstrijd tussendoor. Meestal zijn die langer dan een training aangeeft, maar in geval van hogere hs of vermoeidheid compenseer ik het weer door een training te skippen of rustiger te lopen.
heb vertrouwen, als je het schema zo goed volgt, ga je zeker goed voorbereid aan de start komen!!
en goed getraind, is de marathon grotendeels mentaal
groet Harold
-
Muriel Smulders
Misschien dat anderen hun warming up erbij zetten?
Ik zelf houd me gewoon aan de trainingen alleen loop ik wel standaard eerst 2KM in. Dus alles is plus 2. Die 2 vermeld ik echter niet in de registratie van de trainingen omdat ik niet wil dat het tempo en de HS van de eerste 2 km mijn 'echte training' vertroebelt.
Ik zelf houd me gewoon aan de trainingen alleen loop ik wel standaard eerst 2KM in. Dus alles is plus 2. Die 2 vermeld ik echter niet in de registratie van de trainingen omdat ik niet wil dat het tempo en de HS van de eerste 2 km mijn 'echte training' vertroebelt.
- RunningRob - Sportrusten
Wijze woorden van Harold en Muriel,
Blijde groet,
Rob
Het enige dat ik toe wil voegen is dat we er niet van uitgaan dat je (stiekem) wat verder loopt, dit is ook niet nodig. Uiteraard is een warming up wel verstandig (zeker bij de intensievere training), maar als je voor de rest precies de afstanden loopt doe je het helemaal prima.Birgit Oostveen schreef: ↑06 mar 2022, 16:19 oudt de methode er stiekem rekening mee dat je toch meer doet?
Blijde groet,
Rob
-
Leon Pieket
Mijn collega volgt een ander programma in aanloop naar de 1e marathon.
Afgelopen weekend heeft hij de 32 km aangetikt. Gister heb ik de 14 km aangetikt.
Bij hem beginnen de pezen in de heupen zo langzaam aan het wel zwaar te krijgen. Ik heb daar gelukkig nog geen last van.
Ik vindt het vooralsnog heerlijk dit programma te volgen. Het scheelt me zoveel tijd.
We zijn erg benieuwd waar we op 10 april eindigen. De tijd maakt me niet zo veel uit.
Wat ik me vooral af vraag; wie van ons 2 het snelst hersteld is...
Afgelopen weekend heeft hij de 32 km aangetikt. Gister heb ik de 14 km aangetikt.
Bij hem beginnen de pezen in de heupen zo langzaam aan het wel zwaar te krijgen. Ik heb daar gelukkig nog geen last van.
Ik vindt het vooralsnog heerlijk dit programma te volgen. Het scheelt me zoveel tijd.
We zijn erg benieuwd waar we op 10 april eindigen. De tijd maakt me niet zo veel uit.
Wat ik me vooral af vraag; wie van ons 2 het snelst hersteld is...