intensieve training tov interval

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Birgit Oostveen

intensieve training tov interval

Bericht door Birgit Oostveen »

Hoi, vraagje!
Ik doe normaal altijd een interval training met mijn loopgroep op woensdag, omdat ik deze week niet mee kan doen heb ik vandaag al de intensieve training gedaan, die is echter zoveel minder zwaar dan de interval training! Nu ben ik enerzijds bang dat ik té intensief train bij de interval training dat ik dan toch zo moe wordt als er sprake van is bij de traditionele trainingsschema's, anderzijds, het is zo simpel om 6 km op de berekende hartslag te lopen, 151-157 in mijn geval, terwijl mijn omslagpunt zoveel hoger is, namelijk 170, zet dit wel zoden aan de dijk. Ben benieuwd naar de gedachten daarover.
Groet Birgit
RunningRob - Sportrusten

Re: intensieve training tov interval

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Birgit,

Met name voor lopers die het marathonschema volgen voelt de intensieve training niet echt intensief, het daarom prima om deze wat intensiever te doen of als interval te lopen, dat adviseren we ook regelmatig. Je hoeft niet bang te zijn dat je te intensief traint, zeker als je dit al een tijdje doet is er geen enkel probleem.

Je rusthartslag vertelt je dat je teveel doet, als deze beduidend hoger is dan normaal, is het misschien verstandig even een training korter te doen of over te slaan.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie