Ik loop sinds een paar maanden met hartslagmeter. In december m'n omslagpunt bepaald en sindsdien wissel ik de trainingen netjes af met D1 (vogels kijken) ,D2 en D3 loopjes.
Nu vind ik het echter lastig te definiëren welke zone nou geschikt is voor de halve. M'n gevoel zegt ergens in D2.
Iemand hier ervaring mee en iets zinnigs over te zeggen?
Ik ga eind deze maand beginnen met de 100 dagen voor de halve van Zwolle dus wil graag bepalen welke zone ik gebruik voor m'n 'halvemarathonhartslag'.
Wat is m'n 'halvemarathonhartslag'?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Wat is m'n 'halvemarathonhartslag'?
Hallo Stouwe,
Je halve marathonhartslag is afhankelijk van je omslagpunt maar ook van je 10km tijd. Als je je aanmeldt voor het 100 dagen programma vul je deze gegeven in en wordt je halve marathonhartslag uitgerekend.
Je halve marathonhartslag is de hartslag die het gedurende 21km vol moet kunnen houden, in ieder geval tot een km of 17 / 18, daarna kun je versnellen als je dat nog aankunt.
Als je je niet aan wilt melden voor het sportrusten programma kun je ook je halve marathonsnelheid aanhouden i.p.v. de hartslag.
Met blijde groet,
Rob
Je halve marathonhartslag is afhankelijk van je omslagpunt maar ook van je 10km tijd. Als je je aanmeldt voor het 100 dagen programma vul je deze gegeven in en wordt je halve marathonhartslag uitgerekend.
Je halve marathonhartslag is de hartslag die het gedurende 21km vol moet kunnen houden, in ieder geval tot een km of 17 / 18, daarna kun je versnellen als je dat nog aankunt.
Als je je niet aan wilt melden voor het sportrusten programma kun je ook je halve marathonsnelheid aanhouden i.p.v. de hartslag.
Met blijde groet,
Rob