Goedemorgen, uiteraard iedereen gelukkig nieuwjaar!
De vraag die ik heb staat al in de titel. Is het een probleem om op de rustdagen andere sporten te doen?
Ik doe namelijk triathlons. Afgelopen jaar voor het eerst een hele gedaan. Het laatste onderdeel is dan de marathon, deze loop je dan met een redelijke vermoeidheid in de benen. Dit jaar wil ik daarom eens proberen alleen een marathon te doen(Utrecht 3 april). Ik ben benieuwd naar het verschil. Daarnaast heb ik me ingeschreven voor een halve triathlon en twee olympische triathlons. Tot nu toe doe ik naast 3x in de week lopen ook gemiddeld 2x zwemmen, 2x fietsen en wat core/krachtraining. Altijd wel 1 rustdag in de week.
Mijn vraag is dan ook is het een probleem om naast het lopen volgens het 100 dagen schema te blijven zwemmen en fietsen?
Hartelijke groet, Kees
Sporten op de rustdagen
- RunningRob - Sportrusten
Re: Sporten op de rustdagen
Hoi Kees,
Wat we altijd adviseren is om toch een aantal rustdagen in de week in te plannen. Dus als triatleet doe je dan dus soms meer sporten op één dag om toch alle sporten aan bod te laten komen. Je wordt beter tijdens je herstel en niet tijdens de training.
Wel is het zo dat als je een sport doet naast het hardlopen, je best een hardlooptraining in de week in kunt ruilen voor een training in die andere sport, bijvoorbeeld vogels kijken of de intensieve training, als je bijvoorbeeld een snelle fietstraining op de planning hebt staan.
Als je belangstelling hebt voor een triatlon training gebaseerd op de Sportrusten gedachte kan kun je ook contact opnemen met Stans van der Poel. Zij heeft het Sportrusten schema bedacht maar maakt ook persoonlijke schema's voor triatleten.
Blijde groet,
Rob
Wat we altijd adviseren is om toch een aantal rustdagen in de week in te plannen. Dus als triatleet doe je dan dus soms meer sporten op één dag om toch alle sporten aan bod te laten komen. Je wordt beter tijdens je herstel en niet tijdens de training.
Wel is het zo dat als je een sport doet naast het hardlopen, je best een hardlooptraining in de week in kunt ruilen voor een training in die andere sport, bijvoorbeeld vogels kijken of de intensieve training, als je bijvoorbeeld een snelle fietstraining op de planning hebt staan.
Als je belangstelling hebt voor een triatlon training gebaseerd op de Sportrusten gedachte kan kun je ook contact opnemen met Stans van der Poel. Zij heeft het Sportrusten schema bedacht maar maakt ook persoonlijke schema's voor triatleten.
Blijde groet,
Rob