Sportrusten combineren met Stryd

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Talitha

Sportrusten combineren met Stryd

Bericht door Talitha »

Vandaag heb ik een 100-dagen schema opgestart voor de Two Rivers marathon in februari 2022. Ik heb ook een Stryd maar weet nog niet zo goed hoe ik deze kennis kan inzetten tijdens het 100-dagen schema. Iemand tips?

Mijn sporthorloge is een Polar Vantage M. Ik ben hier tevreden over maar kan tijdens het rennen niet mijn wattage aflezen. Alleen achteraf. Heeft iemand een tip voor een sporthorloge waar je ook tijdens het rennen het wattage op kunt aflezen? Dan kan ik me voorstellen dat ik de Stryd zones inzet tijdens vogels kijken en tijdens de intensieve training (evt. i.c.m. intervaltraining).
Sportieve groet,
Talitha
Oscar Dijst

Re: Sportrusten combineren met Stryd

Bericht door Oscar Dijst »

Hoi,

Je kunt zelf sportprofielen aanmaken in de PolarFlow-app. Daar kun je dan ook een profiel maken met het wattage.

Ik heb hem zelf op hartslag en wattage staan, die je dan gedurende je training op het scherm hebt staan.
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Talitha,

Als je in flow.polar.com naar Sportprofielen gaat, en dan Hardlopen kiest, dan kun je de trainingsweergaven instellen. Hier kun je een weergave toevoegen met "Vermogen". (Zie plaatjes)
trainingsweergaven.png
trainingsweergaven.png (22.79 KiB) 445 keer bekeken
Je kunt dan tijdens het hardlopen je vermogen aflezen op je Vantage M.

Als je de Stryd zones instelt (bij vermogensinstellingen in het profiel hardlopen), en je zorgt dat je in de training het scherm "Grafiek vermogen" voor hebt staan op je Vantage M, en je gaat lopen in een bepaalde zone, dan kun je, door de rechterknop (de rode) een paar seconde ingedrukt te houden, de zone "locken". Je krijgt dan een seintje als je te snel of te langzaam gaat.
Dit werkt helaas alleen bij niet vooraf aangemaakte trainingen, dus alleen bij een training die je niet van tevoren hebt ingesteld.

Als je een Polar Vantage V2 koopt dan kun je wel alles, dus ook trainingen met vermogen vooraf aanmaken, eventueel kun je deze training ook indelen in verschillende fasen.

Mocht er iets niet duidelijk zijn hoor ik het graag.

Blijde groet,
Rob
Talitha

Bericht door Talitha »

Wow! Geweldig bedankt! Ik leer allemaal nieuwe dingen over mijn Polar :D
De optie 'grafiek vermogen' heb ik nog niet kunnen vinden maar wel de weergave zo ingesteld dat ik ook power kan zien tijdens de trainingen, een goed begin. De functie om te kunnen 'locken' heb ik aangezet, nu eerst een paar keer tijdens een training ondervinden hoe het werkt in de praktijk. Switchen van schermen tijdens de training doe ik nooit, ik weet wel dat het kan, heb 1 scherm toegevoegd met aantal power waarden, eens zien wat dat leert.
Bedankt!
Groet,
Talitha
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Fijn te horen dat het je hebt gevonden. :)

"Grafiek Vermogen" moet wel op Polar actief staan, anders werkt de zone lock niet. Je kunt hem hier vinden:
vermogen.png
vermogen.png (13.33 KiB) 437 keer bekeken
Blijde groet,

Rob
Talitha

Bericht door Talitha »

Dankjewel Rob, mijn Polar Flow omgeving stond ingesteld in het Engels, de termen waren net wat anders. Inmiddels opgelost en ingesteld.
Groet,
Talitha
Plaats reactie