Gisteren was mijn Marathon Dag.
Het was om 9:00 in het Olympisch stadion nog lekker fris. Veel te koud om stil te staan in je t-shirtje, dus goed om te gaan rennen.
Ben rustig gestart, op 'Vogels Kijken' hartslag. Omdat mijn tempo wel prima was, iets onder de 6:00, ben ik niet gaan versnellen om op mijn lage marathon hartslag (150-154) te gaan lopen. Tot een kilometer of 12-14 heb ik op deze hartslag gelopen.
Ik ben bij alle drankposten gestopt voor water. Er zijn 10 drankposten onderweg, maar wilde in ieder geval niet in de 'Man-met-de-hamer' situatie terecht komen. Vanaf een km of 28-30 ben ik wat gaan versnellen. Nu zijn er zijn ook meer drankposten vanaf het 30 km punt (iedere 2-3 km, dus voor de eindtijd maakt het niet uit
Mijn benen begon ik te voelen rond de 22km en dat wordt natuurlijk steeds een beetje intenser. Helemaal vanzelf gaat het dan niet meer, maar het hielp me ook om focus te houden op de finish en mijn looptempo . Ook al zitten er momenten tussen dat je denkt 'volgens mij moet ik even een stukje gaan wandelen?". Niet gedaan trouwens. Eindtijd is geworden 4:17:38.
Nu proberen om tijd vrij te blijven maken om regelmatig hard te lopen
Voor iedereen die komend weekend in Rotterdam aan de bak mag: succes!