Pfew, goeie vraag!
Ben nu op dag 80 van het schema voor de marathon van Amsterdam op 17 oktober. Ook mijn eerste marathon en de spanning begint inderdaad wel een beetje voelbaar te worden.
Met een baby van 10 maanden, die ons 's nachts nog wel eens wakker kan houden, en zelf een verkoudheid en voorhoofdsholte ontsteking een paar weekjes terug, vond ik het 'er in geloven dat het lukt' nog wel een opgave. En liep ik vooral om het 100 dagen schema af te maken. Maar ik merk nu dat ik meer focus krijg en daardoor misschien ook wel meer het idee van 'ik ga starten, en stop met rennen als ik onder dat grote spandoek met daarop de letters 'F.i.n.i.s.h. door ben gelopen'. Maar het kan ook zijn dat ik in een pre-marathon bluf-fase zit

.
@Lianne: als ik nu 14 km heb gelopen en weer thuis ben, is dat de finish en ben ik echt klaar. Maar ik weet ook als ik 21 km ren, dan werkt het precies zo. Bij de finish ben ik moe, en klaar ermee. Als je in een goed loopritme kan komen, met de juiste hartslag in de eerste 14 km. Dan kun je de volgende 14 km ook lopen. De derde 14 km is aftellen naar de finish en concentreren op de muziek en aanmoedigingen van de mensen die langs de kant staan

.
Succes allemaal met rennen!
Groet!
Edwin