Immuunsysteem en energie

Plaats reactie
L Boere

Immuunsysteem en energie

Bericht door L Boere »

Hoi,
Vandaag het bericht over het immuunsysteem wat energie gebruikt elke keer dat je eet.
'Maar als je af wil vallen wil je toch juist meer energie verbruiken?' vraagt mijn man.
Hier heb ik eigenlijk geen antwoord op.
Jullie wel?

Gr. Lida
Janneke - Sportrusten

Re: Immuunsysteem en energie

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Lida,

Ja, dat klopt. Als je eet, vraagt dit energie van je lijf. Je immuunsysteem moet aan het werk om de voeding 'te checken': zijn er bacteriën die ik moet wegwerken? Die energie kan op dat moment niet naar het herstel van je lichaam gaan. Daar zit vooral het belangrijkste punt. Je verbrand er niet zoveel kcal mee dat je door te eten afvalt. Dat heeft natuurlijk alles te maken met het totale verbruik van je lichaam. Als je meer eet dan je verbruikt, word je zwaarder. Eet je minder dan je verbruikt, raak je gewicht kwijt. Als je veel van je energie uit suikers haalt, is het voor je lichaam veel moeilijker om niet méér te gaan eten doordat je je bloedsuikerspiegel flink omhoog jaagt, en in de dip meer behoefte krijgt aan eten.

is het zo helderder?

groetjes, Janneke
L Boere

Bericht door L Boere »

Hoi Janneke,

Bedankt voor je reactie
Als ik het goed begrijp weerhoud je, door vaak te eten, je immuunsysteem ervan om herstelprocessen uit te voeren.
Of in ieder geval minder efficient.

Dit stimuleert om minder vaak te eten. :)
Gr Lida
Janneke - Sportrusten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

ja exact, dat zeg je goed!
Plaats reactie