Verzwikte enkel

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Loraine De Jong

Verzwikte enkel

Bericht door Loraine De Jong »

Hoi allemaal,

Gisteren heb ik na 200 meter mijn training moeten stoppen, ik zag een stoeprand over het hoofd en heb mijn enkel verzwikt. Gisteravond was erop staan bijna niet mogelijk, nu gelukkig wel weer en lopen gaat ook (wel met lichte pijn), vooral in rust en als ik mijn enkel draai heb ik pijn.
Ik begin nu redelijk in de stress te raken, op 24 oktober hoop ik aan de start te staan van Rotterdam. Is dit reeel? En wanneer zouden jullie weer gaan hardlopen?
WillekeO

Re: Verzwikte enkel

Bericht door WillekeO »

Wat je het beste kan doen: ga naar een sportfysiotherapeut en leg daar je situatie voor.
En ga voordat je goed advies hebt gehad even niet trainen.
Echt balen zeg, net nu je gehoord hebt dat de marathon doorgaat!! Sterkte.

Ik kan me herinneren van een paar jaar geleden, toen ik een verzwikte enkel had, dat ik eerst een paar dagen niet ging hardlopen. Daarna begon ik met kleine stukjes. Eigenlijk kon ik het redelijk snel weer oppakken. Bij de fysio kreeg ik de tip om de app 'versterk je enkel' te downloaden en gebruiken. Dus misschien kun je wel de marathon gaan lopen, ik ben geen fysiotherapeut, maar het zou kunnen dat er toch mogelijkheden zijn.
stigmos

Bericht door stigmos »

Sterkte!
Hartelijke groet, Saskia

You'll Never RUN Alone
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Loraine,

Ik ben het helemaal met Willeke eens. Die versterkende oefeningen kun je ook hier vinden:
https://www.sportzorg.nl/oefeningen-her ... oefeningen

Sterkte!

Rob
Loraine De Jong

Bericht door Loraine De Jong »

Dank jullie wel. Ik heb de afgelopen dagen rust gehouden en de pijn is bijna helemaal weg, ik ben dus positief gestemd.
De oefeningen helpen enorm!
Plaats reactie