Ontbijt en dinner
-
Carina Schoo
Ontbijt en dinner
Kun je ook in plaats van een lunch een gevarieerd ontbijt aanhouden bij 2 eetmomenten per dag?
- Janneke - Sportrusten
Re: Ontbijt en dinner
Hoi beste Carina,
Als je er (ongeveer) naartoe werkt dat je 16u niet eet, maakt het niet uit wanneer je je maaltijden plant. Dan kom je dus eerder op ontbijt en lunch uit dan ontbijt en diner. Je wil zo lang mogelijk aan één stuk niet eten.
Hoe zou het voor jou het beste werken?
Groetjes, Janneke
Als je er (ongeveer) naartoe werkt dat je 16u niet eet, maakt het niet uit wanneer je je maaltijden plant. Dan kom je dus eerder op ontbijt en lunch uit dan ontbijt en diner. Je wil zo lang mogelijk aan één stuk niet eten.
Hoe zou het voor jou het beste werken?
Groetjes, Janneke
-
Carina Schoo
Mijn eerste eetmoment is pas om van na 12 uur. Dan begin ik met havermoutpap waar appel, rozijnen, abrikozen, walnoten en pruimen toegevoegd zijn. Daarnaast varieer ik van met fruit, ei of een boterham beleg met sla en zalm. Het volgende eetmomenten is rond half 7 met een warme maaltijd, waarbij ik zoveel mogelijk groenten gebruik en varieer met vis, kip en soms vlees. Dit is voor mij nu de 10e dag en de resultaten qua afname buikomvang is voor mij extreem in zo'n korte tijd, dus de vetverbranding is al goed op gang.
Mijn motivatie om mee te doen is echter omdat mijn artrose in de vingergewrichten erger wordt en ik wil kijken of de ontsteking tot stilstand komt en de pijn verdwijnt of draaglijk blijft.
Mijn motivatie om mee te doen is echter omdat mijn artrose in de vingergewrichten erger wordt en ik wil kijken of de ontsteking tot stilstand komt en de pijn verdwijnt of draaglijk blijft.
Volgens mij maakt het niet uit hoe je de maaltijd noemt, als er maar goede voedingsstoffen inzitten? Wat jij doet is ook mijn streven, ben nu net op 3 maaltijden/ 2 maaltijden per dag. Maar vind de 'lunch' de minst lekkere maaltijd. Dus schuif ook mijn 'ontbijt' door 
- Janneke - Sportrusten
Wat goed Carina, als je dit eens drie maanden uitprobeert, ben ik heel benieuwd wat het met je artrose doet.
Ik hoor het graag!
Veel succes!
Ik hoor het graag!
Veel succes!
-
Marielle2019
Ik worstel ook beetje met de tijdslijn, ontbijt overslaan en dan lunch ik pas om 12:00 uur, maar met diner om 18:00 uur, is het 18 uur tussen maaltijden en mijn energieniveau is daarop wisselend. (Zit op dag 14)
- Janneke - Sportrusten
Hoi Marielle,
Merk je dat de tijd tussen de maaltijden eigenlijk te lang is?
Je kunt ervoor kiezen om in de ochtend rond half 11 - 11 u al een kleine snack te nemen: kwark, fruit, gekookt eitje, cracker etc. Dan word je tijdraam iets korter en kom je er wellicht wat lekkerder doorheen?
Groetjes, Janneke
Merk je dat de tijd tussen de maaltijden eigenlijk te lang is?
Je kunt ervoor kiezen om in de ochtend rond half 11 - 11 u al een kleine snack te nemen: kwark, fruit, gekookt eitje, cracker etc. Dan word je tijdraam iets korter en kom je er wellicht wat lekkerder doorheen?
Groetjes, Janneke
Mijn tijden verschuiven soms een beetje. Als ik moet werken sta ik om 5.15 uur op en mijn dienst is van 7.30 tot 13.00 uur. Meestal ben ik dan rond 14.00 uur pas thuis, soms eerst nog wat boodschapjes. Maar we zijn allemaal anders. Ik doe dit 1 x per jaar een maand en val weleens terug op periodiek vasten, gewoon hoe het uitkomt. Ik probeer zoveel als mogelijk te variëren met de maaltijden/voedingsstoffen.
Suc6 Saskia
Suc6 Saskia
Hartelijke groet, Saskia
You'll Never RUN Alone
You'll Never RUN Alone
- Janneke - Sportrusten
Ah ja, als je om 5.15u opstaat is 14u wel echt laat ja.
Ik was vanmorgen om 3.30u opgestaan en heb net een (groot) stuk bananenbrood gegeten, scheurde van de honger.
Haha
Groetjes, Janneke
Ik was vanmorgen om 3.30u opgestaan en heb net een (groot) stuk bananenbrood gegeten, scheurde van de honger.
Haha
Groetjes, Janneke