Hoi,
Ik loop mijn trainingen op marathon tempo rond de 6:12 per km. De snelle training loop ik rond de 5.50/6.00 per km. Ik merk echter dat mijn gemiddelde hartslag (tussen de 160 en 170) niet (veel) hoger ligt als mijn tempo hoger is. Terwijl als ik onderweg ben het wel intensiever aanvoelt. Ik loop dan toch echt wel een stukje sneller. Zou je eens mee willen kijken naar mijn trainingen? Ik heb zelf het idee dat het wel goed gaat, maar nu de marathon dichterbij komt, maak ik me toch wat zorgen.
Groet Desiree
gemiddelde hartslag trainingen
- RunningRob - Sportrusten
Re: gemiddelde hartslag trainingen
Hoi Desiree,
Ik heb ze bekeken, en je hebt wel gelijk. Ik heb toen mijn eigen trainingen eens bekeken en dan is het verschil ook niet zo duidelijk als ik 10-15 seconden sneller loop per kilometer.
Je 10km is beduidend sneller en wel veel hoger in hartslag.
Het tweede dat me opvalt is dat je ook een 22km zonder problemen op je gebruikelijke tempo en met dezelfde hartslag loopt.
Ik denk dat de opdracht is de intensieve ook eens echt intensief te doen:
Wat als je eens een intensieve op 5:35 - 5:45 min/km loopt? Als ik naar je 10km voluit kijk mag dat geen probleem zijn...
Ik denk dat je hartslag dan wel beduidend hoger zal komen.
Als je nog twijfels hebt hoor ik het graag!
Blijde groet,
Rob
Ik heb ze bekeken, en je hebt wel gelijk. Ik heb toen mijn eigen trainingen eens bekeken en dan is het verschil ook niet zo duidelijk als ik 10-15 seconden sneller loop per kilometer.
Je 10km is beduidend sneller en wel veel hoger in hartslag.
Het tweede dat me opvalt is dat je ook een 22km zonder problemen op je gebruikelijke tempo en met dezelfde hartslag loopt.
Ik denk dat de opdracht is de intensieve ook eens echt intensief te doen:
Wat als je eens een intensieve op 5:35 - 5:45 min/km loopt? Als ik naar je 10km voluit kijk mag dat geen probleem zijn...
Ik denk dat je hartslag dan wel beduidend hoger zal komen.
Als je nog twijfels hebt hoor ik het graag!
Blijde groet,
Rob
Re: gemiddelde hartslag trainingen
Op vakantie in Portugal dit uitgeprobeerd, maar door de hitte loop ik niet echt lekker en haal ik het tempo niet. Tevens een training over geslagen. Dinsdag weer terug in Nederland en dan de laatste trainingen doen tot aan de Eindhoven marathon. Hopelijk heb ik genoeg getraind!
Groet Desiree
Groet Desiree