intensieve Traning

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
peterhopman

intensieve Traning

Bericht door peterhopman »

Gisteren de 10K voluit gelopen. Grappig genoeg exact dezelfde tijd gelopen (25 seconden sneller :lol: ) als eind september vorig jaar tijdens de Singelloop in Utrecht. (45 minuten)
Als ik het me goed herinner had ik toen wel meer spierpijn na afloop. Nu voor mijn gevoel snel herstelt, ook vandaag, de dag erna, geen spierpijn.
M'n omslagpunt is 171. Daar kreeg ik m'n hartslag bijna niet op. De laatste kilometer zag ik m'n hartslag voor het eerst op 170.
Heb ik dan wel intensief (maximaal) genoeg gelopen? Had niet het gevoel dat ik sneller kon.

Grtz Peter
Katsirema

Re: intensieve Traning

Bericht door Katsirema »

Dan denk ik dat 171 je maximale hartslag is, niet je omslagpunt.
Je omslag punt zal ergens in begin 160 slagen zitten.
Wat was je gemiddelde hartslag?
25 sec. is toch niet hetzelfde. Dat is een mooie verbetering :D
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Nou, op zich is dat wel mogelijk hoor. Ik haal ook mijn omslagpunt niet tijdens een training, dan moet ik echt een interval gaan lopen en maximaal gaan op de snelle stukken. Tijdens een 10km op een evenement haal ik het dan weer wel :)

Maar Peter, leuk dat je zo'n snelle tijd hebt kunnen neerzetten!

met blijde groet,

Rob
Katsirema

Bericht door Katsirema »

Hij heeft em voluit gelopen!
Dan loop je aan het eind echt wel boven je omslagpunt, of hij liep niet voluit.
of je bent overtraind.
Maar het ging goed dat is het belangrijkste.
peterhopman

Bericht door peterhopman »

dank voor jullie reacties. Begon even aan mijzelf te twijfelen maar ik heb nog even de papieren er op na geslagen en mijn omslagpunt is echt 171. Marathonhartslag ligt op 149.
Tijdens m'n trainingen ligt m'n hartslag eigenlijk wel structureel boven die 149 slagen, behalve tijdens het vogels-kijken. Dat komt denk ik omdat ik "langzaam" lopen lastig vind.
Nou ja, overtraind ben ik volgens mij niet. Voel me goed. Maar ik vind het wel nog zoeken naar m'n tempo als ik het straks ineens 42km moet volhouden.
We zullen zien, ;)
Plaats reactie