Autofagie effect na hoeveel uur vasten?
-
Frank Sijbrands
Autofagie effect na hoeveel uur vasten?
Marieke van de voedingsacademie geeft in de video van dag 7 aan dat 16/8 IF eigenlijk net te weinig is om het autofagie proces in gang te zetten en dat 24 - 48 uur vasten dit proces wel in gang zet. Dr. Edward Blommaart geeft in het interview met Koen aan dat het autofagie proces na 10 - 12 uur vasten al wordt opgestart. Waar moet ik nu van uitgaan?
- Janneke - Sportrusten
Re: Autofagie effect na hoeveel uur vasten?
Dag beste Frank,
Wat goed dat je om verheldering vraagt
Het antwoord is niet ingewikkeld maar niet voor iedereen gelijk.
Wanneer je al goed getraind bent in je vetverbranding, dan gaat de autofagie inderdaad al na 10 tot 12 uur zijn werk doen.
Als je echter nog helemaal beginnend bent en je komt van heel veel eetmomenten, heel veel stress en een leefstijl waarbij veel winst valt te behalen, duurt het inderdaad 16 tot 18u voordat de autofagie in werking treedt.
Waar sta jij?
Kun jij op basis van je vermogen tot het inzetten van je vetten als brandstof aangeven of je meer bij de 10-12 behoort of bij de 16 tot 18u?
Groetjes, Janneke
Wat goed dat je om verheldering vraagt
Het antwoord is niet ingewikkeld maar niet voor iedereen gelijk.
Wanneer je al goed getraind bent in je vetverbranding, dan gaat de autofagie inderdaad al na 10 tot 12 uur zijn werk doen.
Als je echter nog helemaal beginnend bent en je komt van heel veel eetmomenten, heel veel stress en een leefstijl waarbij veel winst valt te behalen, duurt het inderdaad 16 tot 18u voordat de autofagie in werking treedt.
Waar sta jij?
Kun jij op basis van je vermogen tot het inzetten van je vetten als brandstof aangeven of je meer bij de 10-12 behoort of bij de 16 tot 18u?
Groetjes, Janneke
-
Frank Sijbrands
Dag Janneke,
Bedankt voor de opheldering.
Persoonlijk denk ik dat ik meer pas bij 16-18u. Veel eetmomenten (niet altijd gezonde keuzes), weinig stress, niet roken en nauwelijks nog alcohol. 3 keer per week naar de sportschool en andere dagen veel wandelen.. Beginnende hardloper (max 5K).
Eerst maar tijdje doorgaan met IF en dan op termijn 1 keer per maand een dagje niet eten..
Groetjes,
Frank
Bedankt voor de opheldering.
Persoonlijk denk ik dat ik meer pas bij 16-18u. Veel eetmomenten (niet altijd gezonde keuzes), weinig stress, niet roken en nauwelijks nog alcohol. 3 keer per week naar de sportschool en andere dagen veel wandelen.. Beginnende hardloper (max 5K).
Eerst maar tijdje doorgaan met IF en dan op termijn 1 keer per maand een dagje niet eten..
Groetjes,
Frank
- Janneke - Sportrusten
Dat zijn goede berichten, Frank.
Nu lekker doorgaan en dan inderdaad eens kijken of je naar de 24u wil toewerken inderdaad.
Groetjes, Janneke
Nu lekker doorgaan en dan inderdaad eens kijken of je naar de 24u wil toewerken inderdaad.
Groetjes, Janneke