Eerst inlopen of zsm op hartslag komen te lopen.

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Karin Koning

Eerst inlopen of zsm op hartslag komen te lopen.

Bericht door Karin Koning »

Gister moest ik lopen met een hartslag tussen 144 en 150. Mag je de eerste 10 minuten hieronder zitten? Gister ging ik snel van start om op de juiste hartslag te komen. Ik vroeg me af of dit wel goed is om zo snel van start te gaan? Maar anders zit ik de eerste 2km onder de genoemde hartslag te lopen.

Groeten, Karin
Chantal1979

Re: Eerst inlopen of zsm op hartslag komen te lopen.

Bericht door Chantal1979 »

Wat mij verteld is dat je de km die aangegeven zijn moet lopen in je zone… ik loop in tot ik in de zone zit… dan zet ik pas de km aan… en loop ik wat het schema aangeeft. Daarna meestal rond 1 km uitlopen en of wandelen
Soms doe ik wat sprinters van 200m om in zone te komen!

Succes
Groetjes chantal
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Karin en Chantal,

Het zit nog iets anders: ik kan mij voorstellen dat er trainingen zijn die zo intensief zijn dat je überhaupt moeite hebt om de zone te halen. Als je dan zou wachten tot je in de zone komt kunnen dit héél lange trainingen worden :)

Dus wat ik altijd aanraad is eerste even warm te lopen. Als je dan warm bent start je je meter en laat je je hartslag rustig oplopen totdat deze in de juiste zone zit en dan probeer je in de zone te blijven tot het einde van de training. Gemiddeld over de hele training kom je dan misschien iets onder de zone uit, dat is geen probleem.

Als je merkt dat het toch lang duurt voordat je in de juiste zone komt, kun je een paar korte versnellingen doen aan het einde van het inlopen, dan zet je je lijf echt "aan" en zal je hartslag ook wat sneller reageren op tempowisselingen.

Blijde groet,
Rob
Chantal1979

Bericht door Chantal1979 »

aaa rob bedankt!!

voor mij nu nog iets duidelijker!
groet chantal
Karin Koning

Bericht door Karin Koning »

Ja duidelijk, bedankt!!
Plaats reactie