Omslagpunt

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
MeikeW

Omslagpunt

Bericht door MeikeW »

Beste Rob,

Ik ga volgende week weer starten met de 100 dan in aanloop naar marathon Rotterdam.
Zelf heb ik mijn omslagpunt berekend aan de hand van de 10 km en kwam op 187 uit.
Nu heb ik ooit in 2012 bij een sportschool mijn omslagpunt laten berekenen en dat kwam ik toevallig vandaag tegen en daar staat 166.
Is het mogelijk dat dit zo kan veranderen in de loop der jaren ( ben nu wel fitter en lichter), of is mijn eigen berekening dan waarschijnlijk niet kloppend?

Was even benieuwd, anders loont het misschien om het nog eens via jullie uit te zoeken.

Alvast bedankt
Groeten Meike
RunningRob - Sportrusten

Re: Omslagpunt

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Meike,

Je omslagpunt verandert normaal gesproken niet snel, hij wordt langzaam lager naarmate je ouder wordt, ongeveer 1 slag per 1 à 2 jaar.

Als je 10km voluit hebt gelopen dan geeft dit een best betrouwbare waarde. Je mag er van mij wel een paar slagen aftrekken als het echt warm weer was, dit kan het wel enigszins vertroebelen.

Verder is nog de vraag: hoe is je omslagpunt destijds gemeten? Is dit op een fiets gebeurd? Want je omslagpunt op de fiets is zo'n 10 à 15 slagen lager dan voor het hardlopen.

Blijde groet,
Rob
MeikeW

Re: Omslagpunt

Bericht door MeikeW »

Hi Rob,

Dank voor je reactie, was idd op de fiets en nu warm weer. Dus da. Klopt het toch wel aardig, fijn! Dan kan ik blijven trainen en aks nodig net kleine aanpassingen vooruit!

Nog 99 dagen! 😁

Groeten Meike
Plaats reactie