Halve én hele marathon

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
karinhusmann

Halve én hele marathon

Bericht door karinhusmann »

Ik ben aan het trainen voor de halve én voor de hele marathon. Ik wil een goede tijd lopen op de CPC, 6 maart, en mijn eerste marathon in Rotterdam lekker uitlopen zonder me vast te zetten op een tijd. Alhoewel ik stiekem natuurlijk op een tijd onder de 4 uur hoop.... Maar goed, op dit moment train ik vooral voor de halve, maar plak ik er voordat ik op mijn halve hartslag ga lopen nog een paar km op marathonhartslag voor. Maar is dat wel de slimste manier om te trainen? Want ik ben in feite steeds bezig op die halve marathonhartslag uit te komen en loop nu geen lang stuk op mijn marathonhartslag. Misschien moet ik een andere soort combi van beide trainingen maken. De langste duurloop op marathon hartslag lopen en de andere 2 op halve marathon. Of helemaal het marathonschema volgen en dan maar geen PR op de halve, maar dat vind ik eigenlijk wel zonde.... Wie heeft een goede tip?
Maarten - Sportrusten

Re: Halve én hele marathon

Bericht door Maarten - Sportrusten »

Ha Karin,

Goede vraag. Ik denk dat je beter kunt kiezen. Nu train je veel op halve marahonhartslag en daar word je beter in.

Als je meer op marathonhartslag traint word je daar beter in. Dus als je voor de marathon gaat, kun je de CPC lekker op marahonhartslag lopen.

Is dat wat?

Blije groet,
Maarten
karinhusmann

Hi Maarten,
Ik denk dat je wel gelijk hebt en dat ik me op de marathon moet storten.... Een aanscherping van mijn PR op een halve komt dan nog wel een keer. Moet nog even aan het idee wennen, maar ik denk dat dit goed is. Dank! (bij de veldtest schatte je al in dat ik echt wel een keer een marathon ging lopen toen ik zei dat ik eigenlijk alleen voor de halve marathon kwam....)
Maarten - Sportrusten

Bericht door Maarten - Sportrusten »

Haha,

Leuk en succes!
Katsirema

Bericht door Katsirema »

Als je serieus het marathonschema volgt, loop je straks een PR op de halve!
Deze schema's zijn allemaal erg intensief (ik zit nu met een kuitblessure :( ) "ouderwetse" schema's zijn minder intensief.
Dus als je wat rustiger loopt dan je halve schema, is dat volgens mij geen probleem en zal je je zelf nog verbazen :D
Succes!!!!!
karinhusmann

Dank voor de tips en aanmoedigingen! Ben heel benieuwd hoe de CPC zal gaan, maar ga me nu vooral richten op de hele. Zie jullie in Rotterdam :lol:
Plaats reactie