Vogeltjes kijken

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Cora Gesell

Vogeltjes kijken

Bericht door Cora Gesell »

Hoi,

Vandaag stond 4 km vogeltjes kijken op het programma. Hier heb ik echt heel veel moeite mee. Mijn hartslag is binnen 5 minuten lopen al te hoog terwijl ik rustig begin. Ik dribbel meer dan dat ik echt loop (is super vermoeiend vind ik) en dan nog moest ik vandaag 10x gaan wandelen op die 4 km omdat mijn hartslag iedere keer weer te hoog werd. Echt relaxed vogeltjes kijken was het dus niet meer. Heeft iemand tip hoe ik mijn hartslag laag houd? Of kan ik gewoon beter gaan wandelen?

Groet Cora
RunningRob - Sportrusten

Re: Vogeltjes kijken

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Cora,

Vogels kijken doe je niet op hartslag, deze kan dus ook niet te hoog zijn ;) .

Het is rustig lopen op een voor jouw lekker tempo, en dat zal bij de een laag D1 zijn en bij de ander hoog D2. Dat is allemaal prima.

Dus laat je hartslagmeter thuis en als je hem toch mee wilt nemen, kijk er dan pas na afloop op.

Blijde groet,
Rob
Cora Gesell

Bericht door Cora Gesell »

Hoi Rob,

Dank je wel. Ik was in de veronderstelling dat vogeltjes kijken in je D1 zone moest. Dat gaf wel heel veel frustratie om heel eerlijk te zijn. Het is dus geen probleem dat mijn hartslag dan af en toe zelfs nog hoger komt dan mijn D2 zone? Gewoon lekker lopen dus?

Groetjes Cora
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Cora,
Cora Gesell schreef: 07 mar 2021, 09:30 Het is dus geen probleem dat mijn hartslag dan af en toe zelfs nog hoger komt dan mijn D2 zone? Gewoon lekker lopen dus?
Inderdaad, je hebt hem door :)

Blijde groet,
Rob
Esther Looge

Bericht door Esther Looge »

Bedankt voor de verduidelijking, ik was in de veronderstelling dat ik ergens in D2 moest lopen en wil juist in D1 lopen.
Geen probleem en dus de bedoeling.

Groet,
Esther
Plaats reactie