Hoi,
Gelukkig, eindelijk eens iemand met ook zo'n geweldig hart

. Voor de volledigheid, ik (man, 46 jr) heb een max 203-204, Volgens mijn (fiets)inspanningstest bij Nico in A'dam lag mijn omslagpunt op 193 ongeveer. Dit merk ik ook bij het lopen. Na deze drempel lukt het me niet meer om mijn uitademing te verlengen en begin ik een lichtelijk hijgend hetzelfde in- en uit te ademen. Ik houd voor het gemak dus 193+ aan als mijn D3. Na overleg met Nico is mijn D2 ca. 170-192, D1 is ca. 150-170. In mijn D3 merk ik dus dat ik dit max 2 uurtjes kan volhouden, maar dan ben ik ook helemaal naar de ... precies

. Dit had dus begin januari met een halve marathon (ik weet, valse start voor deze 100 dagen) op het strand van Oostvoorne: hoge hartslag vanaf de start, ergens rond de 180 en al gauw oplopend naar 190 en daarmee de hele wedstrijd gedaan. Nu ging dat nog net, maar kansloos voor de hele natuurlijk. Bij mijn eerste 10k voluit afgelopen zondag had ik het weer: 48 min (4:50 gem) met een hs gemiddeld van 192. Nu had ik niet mijn beste weekend met wat spanning en ik kreeg ook met de oefeningen helaas niet mijn hs naar beneden
Nu het positieve: Dit effect merkte ik overigens de laatste weken wel degelijk. Relaxed lopen rond de 5:30 met een lagere gemiddelde hs dan ik gewend was. De laatste weken de 10-11 D2 lopen ging gemiddeld met een hs van 168-171. Dus hiermee ben ik heel tevreden. Alleen als ik dus stevig door ga lopen gaat ie best snel omhoog.
Mijn hs in rust is overigens 65 gemiddeld. Ik moet nog wel moeite doen om deze lager te krijgen. Hopelijk zie ik dt effect ook de komende weken.
Hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt en ben benieuwd naar jouw vorderingen. Succes!
ps: Mijn dag 100 is trouwens 12 april in Rotterdam