Koud dippen en hartslag
-
JacVerbeek
Koud dippen en hartslag
Hallo Koen en andere Sportrusters,
Vorige maand deed ik met het ritueel slapen mee en daarbij elke ochtend hartslag meten en koude vijver/douche. Wat me opvalt is, dat mij hs nadat ik in de vijver ben geweest en me aan gekleed hebben na 2-3 min rustig doe ademhalen, de hs wel 10-15 slagen lager is dan zonder koude vijver. Het laagste wat in gemeten heb, is 36 hs/min. Weet iemand hoe dat kan?
Gr. Jac
Vorige maand deed ik met het ritueel slapen mee en daarbij elke ochtend hartslag meten en koude vijver/douche. Wat me opvalt is, dat mij hs nadat ik in de vijver ben geweest en me aan gekleed hebben na 2-3 min rustig doe ademhalen, de hs wel 10-15 slagen lager is dan zonder koude vijver. Het laagste wat in gemeten heb, is 36 hs/min. Weet iemand hoe dat kan?
Gr. Jac
-
Koen - Sportrusten
Re: Koud dippen en hartslag
Ha Jac, het is herkenbaar. Eerst even een vraag. Hoe meet jij je hartslag?
-
JacVerbeek
ik meet de hs met mijn polar horloge aan de pols.
-
Koen - Sportrusten
Ha Jac, het kan goed dat het een meetfout is. Want als je hartslag meet vanuit de pols, kan het zijn dat je horloge wat hartslag mist, omdat de doorbloeding naar je handen minder goed is, als je koud bent. Het is de moeite waard om je hartslag te meten met een borstband en te kijken of je hartslag dan ook zo laag is.