Marathon gelopen, nieuwe uitdaging

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Conar

Marathon gelopen, nieuwe uitdaging

Bericht door Conar »

Goedemorgen, gisteren hebben Miranda en ik de marathon met een goed gevoel uitgelopen. Hoeveel dagen staat er voor een goed herstel?
Ik wil namelijk doorgaan met sportrusten met als doel de halve marathon onder de 2 uur lopen. De hartslag trainingen en de afstanden bevallen mij erg goed :) Welke gegevens heb ik nodig om hiervoor een passend schema te krijgen?
Groetjes Conny Slooter
RunningRob - Sportrusten

Re: Marathon gelopen, nieuwe uitdaging

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Conny,

Super! Gefeliciteerd met het resultaat! Hulde :) :)

Het moment waarop je hersteld bent kunt je prima aanvoelen!
Neem in ieder geval een aantal dagen rust. Als je spierpijn hebt kun je rustig gaan wandelen of een stukje fietsen,

Als je geen spierpijn hebt en je voelt je goed kun je weer voorzichtig gaan "vogels kijken", dus op een rustig tempo hardlopen zonder op tempo of hartslag te letten. Als dat goed gaat kun je voorzichtig weer gaan denken aan nieuwe trainingen. Sommigen lopen na een weekje al weer hard, maar het is geen probleem als je het een paar weken rustig aan doet.

Het schema voor de halve marathon wordt bepaald aan de hand van je recente snelste 10km tijd en je omslagpunt. Wat dat betreft is het niet anders dan het schema voor de hele marathon. Uiteraard zijn je trainingshartslagen en de afstanden anders.
Kom je hiermee verder?

Blijde groet,
Rob
Sylvia B.

Bericht door Sylvia B. »

Goed gedaan Conny! Ook tevreden over jullie tijd?
Conar

Bericht door Conar »

Ja we zijn zeker tevreden, er stond een pittig windje en voor mij was het de 1e keer. Het doel was uitlopen en niet helemaal stuk gaan, dat is allebei gelukt :)
Conar

Bericht door Conar »

Hoi Rob,

Als ik ben hersteld ga ik het schema voor de halve marathon volgen. Mijn doel is anders dan bij de hele marathon.
Ik weet dat ik 21km kan hardlopen maar wil het graag onder de 2 uur. Werkt de berekening dan ook van de snelste 10km en het omslagpunt?

De leukste uitdaging voor mij wordt met net zoveel plezier trainen als de afgelopen 100 dagen. Ik heb er echt van genoten.

Ik ga me sowieso aanmelden als lid bij sportrusten, ook de ademhalings oefeningen kunnen mij nog meer loop plezier brengen.

Groetjes Conny
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Conny,
Juf Conny schreef: 05 apr 2021, 16:21 Werkt de berekening dan ook van de snelste 10km en het omslagpunt?
Ik heb even gekeken, bij een 10k tijd van 52 minuten kom ik op een halve marathon van exact 2 uur.
Dus je bent met dit schema op de goede weg. Je zult merken dat het intensiever is als het schema voor de hele.
Ik verwacht dan ook wel dat je nog wat sneller zult worden. Zeker omdat je net het schema van de hele hebt afgerond.
Laat je even weten hoe je het ervaart?

Blijde groet,
Rob
Conar

Bericht door Conar »

Ik laat het weten, dank je wel voor je reactie. Groetjes Conny
Plaats reactie