Zero Drop/minimalistische schoenen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
korz

Zero Drop/minimalistische schoenen

Bericht door korz »

Vraagje. Ik loop nu opbrooks glycerin schoenen (11,4mm drop). Werkt prima, maar ik wil graag overstappen richting minimalistische schoenen. Ik ga niet direct naar de minimalistische schoenen. Maar liever naar een schoen met een lagere drop (bijv. 4-8 mm). Hebben jullie tips? Of hebben jullie ervaringen met minimale schoenen?
Lopen met je hart: heerlijk!
Katsirema

Re: Zero Drop/minimalistische schoenen

Bericht door Katsirema »

Land je tijdens het hardlopen ook op je voorvoet/tenen?
roelp

Bericht door roelp »

Zero drop doen wanneer je middenvoet landt, nooit op je tenen lopen want dat vraagt om problemen in kuiten en achilles pezen.

Voordat ik de 100 dagen startte was ik ook net begonnen met chi running.

Loop afwisselend met 0 en 4mm drop schoenen o.a. Saucony Kinvara, Skechers GoMebSpeed3 Beetje een schoenen tic. :lol:
Wissel sowieso veel van schoenen, door de week heen loop ik bijna nooit op dezelfde achter elkaar, vindt ik gewoon lekker en je voeten gaan niet naar bepaalde schoenen "staan"
korz

Bericht door korz »

IK probeer zoveel mogelijk op midden voet te landen en onder mijn lichaam, ipv voor en op mijn hak. Daarnaast probeer ik mijn pasfrequentie omhoog te krijgen naar boven de 170.

Nu wil ik proberen om langzaam over te stappen naar minimalistische schoenen. maar de vraag is meer, is het handig om eerst een schoen met een kleine "drop" te kopen.

Wat ik begrijp is dat variatie sowieso goed is. Dus ik ga sowieso andere schoenen erbij kopen.
Lopen met je hart: heerlijk!
Plaats reactie