Halve dwarslaesie en koud douchen
-
Ingrid van den Broek
Halve dwarslaesie en koud douchen
Hoi
Vraagje
Kennis van mij wil ook koud douchen/ bad nemen.
Alleen ze raden hem het af ivm dat hij een halve dwarslaesie heeft....
Wat is jullie ervaring?
Vraagje
Kennis van mij wil ook koud douchen/ bad nemen.
Alleen ze raden hem het af ivm dat hij een halve dwarslaesie heeft....
Wat is jullie ervaring?
- Janneke - Sportrusten
Re: Halve dwarslaesie en koud douchen
Hoi beste Ingrid,
Wat een interessante vraag.
Ik kan me zo voorstellen dat ze het afraden omdat je kennis dan wellicht niet in staat is om aan te voelen wanneer hij of zij eruit moet om onderkoeling (en dus kans op blijvende schade) te voorkomen.
Wij redeneren vanuit de ademhaling en tellen.
Ik kan me voorstellen dat het toch fijn is om het eens te testen en dan enkel met het doel om de ademhaling onder controle te krijgen in de kou:
Dus het water in; de adem herpakken en er weer uit. Dat duurt meestal een seconde of 30. Dan heb je al een heerlijk effect van de kou.
Ik vraag Koen ook nog even om mee te lezen met deze vraag want hij denkt misschien nog aan wat andere aandachtspunten.
Groetjes Janneke
Wat een interessante vraag.
Ik kan me zo voorstellen dat ze het afraden omdat je kennis dan wellicht niet in staat is om aan te voelen wanneer hij of zij eruit moet om onderkoeling (en dus kans op blijvende schade) te voorkomen.
Wij redeneren vanuit de ademhaling en tellen.
Ik kan me voorstellen dat het toch fijn is om het eens te testen en dan enkel met het doel om de ademhaling onder controle te krijgen in de kou:
Dus het water in; de adem herpakken en er weer uit. Dat duurt meestal een seconde of 30. Dan heb je al een heerlijk effect van de kou.
Ik vraag Koen ook nog even om mee te lezen met deze vraag want hij denkt misschien nog aan wat andere aandachtspunten.
Groetjes Janneke
-
Koen - Sportrusten
Re: Halve dwarslaesie en koud douchen
Ha Ingrid, met een halve dwarslaesie en kou heb ik geen ervaring. Weet jij waarom ze het afraden?