Marathon lopen ja of nee?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Stylin

Marathon lopen ja of nee?

Bericht door Stylin »

Hoihoi, ik heb me redelijk netjes aan het schema gehouden alleen de laatste week klad erin vanwege rugklachten...ga zo weer starten maar ik zou dus eigenlijk over 20 dagen de marathon lopen....wat kan ik nu het beste doen? Uitstellen? En zoja ..welke trainingen doe ik dan over?
Of gewoon over 20 dagen de hele lopen?
Ben onzeker over wat het beste is...help!!Haha

Groetjes Linda
RunningRob - Sportrusten

Re: Marathon lopen ja of nee?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Linda,

Als je tijdens het lopen last hebt van de rug is het beter de training over te slaan, in te korten of gewoon rustig te lopen (op gevoel in plaats van op hartslag). Het gevaar bestaat anders dat je geforceerd gaat lopen en de problemen alleen maar erger worden.

Als je geen last hebt tijdens het lopen, kun je in principe gewoon trainen, maar wees dan wel voorzichtig. Als je klachten erger worden na de training dan is het ook in dit geval beter om de training over te slaan.

Kijk het nog een weekje aan, mocht het niet beter worden kunnen we alsnog besluiten je marathon wat uit te stellen. Ik neem even aan dat je niet meedoet aan een evenement ;)

Sterkte!
Rob
Stylin

Bericht door Stylin »

Hoihoi,

Ik kamp vaker met deze klacht helaas maar weet daardoor wel wat ik moet doen...heb naar het lijf geluisterd en gister weer begonnen....14km hartslag rond 142....maarja...wat nu? Gewoon verder gaan en dan een week later de marathon lopen? Inderdaad geen evenement dus de luxe om te gaan lopen wanneer t uitkomt....iets met zo'n enzo!
Ik hoor graag van je....
RunningRob - Sportrusten

Hoi Linda,

Ik begrijp je zorgen.

Als je er nu eens vanuit gaat dat je minimaal 14 dagen normaal moet kunnen trainen voor de marathon.
Dus op het moment dat je weer pijnvrij bent en voluit kunt trainen prik je een datum 14 dagen later. Dan heb je nog een week om te kijken of het echt goed gaat, de laatste week doe je nog maar heel weinig en kun je uitrusten voor marathondag.

Kun je hier wat mee?

Succes!
Blijde groet,
Rob
Stylin

Bericht door Stylin »

Hoi,

Kan ik zeker wat mee! Heb voor nu het schema weer opgepakt en het gaat goed...ik zou dus niet de marathon na 100 dagen trainen pakken maar na 110 dagen ongeveer...maar dat maakt dan niet uit?

Ik heb marathon ervaring maar nog niet met dit schema vandaar mijn onzekerheid....

Groetjes Linda
RunningRob - Sportrusten

Hoi Linda,

Geen probleem!

Succes!

Rob
Plaats reactie