Nog steeds wennen...

Plaats reactie
Arend Lunenborg

Nog steeds wennen...

Bericht door Arend Lunenborg »

Hallo,

Na ruim twee weken moet ik nog steeds enorm wennen aan de koude douche. Het gevoel achteraf is fijn, maar de ‘spanning’ vooraf blijft.
Ik weet dat ik naar goed naar mijn eigen lijf moet blijven luisteren. Zijn er vergelijkbare ervaringen?

Dippen vind ik dan ook nog echt ‘heftig’.

Groet,
Arend
Miranda Buijs

Re: Nog steeds wennen...

Bericht door Miranda Buijs »

Hoi Arend,

dat vond ik wel mooi gezegd door Wim Hof in zijn interview. Je moet niks doen wat niet goed voelt. Is voor jou nu 15 ademhalingen koud douchen genoeg? Dan is dat zo. Er komen misschien wel meer ademhalingen bij en misschien ga je later ook nog wel dippen. Niet forceren en gewoon doen wat goed voelt. Toen dacht ik; dan ben ik op de goede weg ;) Rustig aan, eerst 20 ademhalingen koud douchen en later zie ik wel weer.

Groeten Miranda
Janneke - Sportrusten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha beste Arend,

Het is niet gek dat het wennen is, je brengt stress in je lijf en daar zit je nu niet echt om te springen.
Ik vind de dip ook iedere week een spannende stap, ja, achteraf vind ik het verrukkelijk maar het moment dat ik het water instap, vraagt altijd wat doorzettingsvermogen. Of sterker nog: mijn bed uitstappen vraagt al wat power: dan is het nog donker en wil ik liever blijven liggen.
De wetenschap dat er een andere loper is die meegaat, maakt dat ik eruit ga!

Zo ook met de douche--> die vind ik veel lastiger dan een koude dip.

Doe wat goed voelt en blijf je eigen grenzen bewaken, dan sluit je altijd aan bij je eigen mogelijkheden en breng je je lijf gedoseerd uit balans... Juist dat maakt je weerstand sterker.

Groetjes, Janneke
Ton Alberts

Bericht door Ton Alberts »

Arend,

Zondag voor het eerst een run-dip-run gedaan (het is was nog niet gebroken 😝) Machtig mooi en eigenlijk helemaal Niet zo koud. Dinsdag alleen maar een wak geslagen, met een 🪓 uiteraard.

Met het koud afdouchen heb ik persoonlijk veel meer moeite en veel spanning, het lukt mij echter wel. Moet ik zeggen dat het douchewater hier in het noorden op het moment 7* is. Aardig fris dus. Zoek een plons maatje dat gaat je echt helpen.

Succes

Ton alberts
Janneke - Sportrusten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Een douche van 7 graden, zo, dat is echt flink koud zeg!
Dat geeft meteen een kickstart aan je dag ;-)
Plaats reactie