Dippen?!!

Plaats reactie
Trees Mulder

Dippen?!!

Bericht door Trees Mulder »

Ik ben 1 februari voorzichtig begonnen met koud douchen. Ik draai de warme kraan steeds een stukje verder dicht. Gisteren lukte het om rustig te blijven ademen toen de kraan helemaal op koud stond. Na ongeveer 10 seconden de douche uitgezet. Ik bouw dus wel erg rustig op. Komt Koen vandaag al met dippen! Terwijl het vriest. Ik twijfel; eerst het douchen verder uitbreiden of mezelf een schop onder de kont geven en gewoon gaan?
Anja Van Wandelen

Re: Dippen?!!

Bericht door Anja Van Wandelen »

Ik sluit mij aan bij deze vraag... Na een paar dagen al gelijk het kanaal in?
Ik dacht er eerder aan om, als er zoveel sneeuw valt als ze zeggen, in de sneeuw te gaan liggen in de tuin, nóg dichterbij huis? :D
Marleen Wegh

Bericht door Marleen Wegh »

In de sneeuw liggen lijkt me ook een leuk idee! Heeft dat hetzelfde effect als dippen?
Miangela Lacle

Bericht door Miangela Lacle »

Ladies,
Ik ben ook onlangs begonnen met de challenge van februari. Douchen een beetje opgebouwd, tot 1x3 minuten, de andere keren veel korter.
Vandaag mijn eerste run-dip-run; dit ging aardig. Het hardlopen was niet echt om over naar huis te schrijven, 1,5km voor en 0,7km na de dip. Het in het water gaan en blijven verliep soepel en kon mijn ademhaling redelijk onder controle houden. Eenmaal eruit voelde ik mijn voeten niet meer en vooral mijn tenen voelden erg gezwollen, kon wel hardlopen en had het niet meer koud daarna. Verder was het een heerlijke ervaring achteraf. Heb meerdere mensen zien dippen in het Henschotermeer. Ik zou zeggen, runners klaar... , dippen maar! :lol:
Janneke - Sportrusten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hallo allemaal,

Ik snap de vraag hoor! Koud douchen is al echt een hele goede training... en de dip is hemels!

De run-dip-run heeft me echt heel veel gebracht (en brengt het nog elke week!) en heeft zo'n alles omvattende reactie.

Dus het is natuurlijk aan jezelf: beginnen met koud douchen is al echt een enorme boost voor je gezondheid. Daar kun je het prima bij laten. Maar wil je nóg meer effect? Dan is een dip echt overheerlijk!

En je mag altijd mee... iedere vrijdagochtend dip ik in de omgeving van Hilversum. Ook komende vrijdag als we een wak moeten hakken (Júist als we een wak moeten hakken ;-) )

Zoals Miangela zegt: runners klaar? Dippen maar!
Haha

groetjes Janneke
Dennis van Straalen

Bericht door Dennis van Straalen »

He Janneke en alle andere helden van de kou,

ben ook deze maand begonnen met koud douchen en dat gaat eigenlijk best prima.
De twee minuten zijn geen probleem en met mijn gezicht onder de koude stralen gaat ook goed mits ik maar focus heb op de ademhaling.

Alleen het dippen twijfel ik nu over.
Dat komt vanwege de heerlijke winterperiode die we nu hebben.
Is het dan verstandig om mijn eerste dip te doen bij een buitentemperatuur van -5 graden?

Ik ga kiezen voor meeste stemmen gelden of voor mijn gevoel het beste advies ;)

Hoor het graag van jullie allemaal!

Groeten,
Dennis van Straalen
Janneke - Sportrusten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha Dennis,

Ik zou zeker gaan voelen wat handig is voor je.

Volgens mij ben je wel een daredevil en zoek je wel naar uitdaging.

Als je echt vanuit ontspanning en met focus op je ademhaling het water ingaat, kun jij het ook. Wel direct weer aankleden en opwarmen.
Maar twee weken wachten is natuurlijk helemaal geen punt.

Want ja: het is best fris ;-)

Groetjes!
Plaats reactie