moe

Plaats reactie
Els van Maanen

moe

Bericht door Els van Maanen »

Goedemiddag!

Na een suikervije maand in november is de maand december en het begin van januari vooral veel op en af geweest in gezond eten. Ik wilde starten met pv maar gezien de wat ongezondere eetstijl toch maar eerst begonnen met 5 kilo kwijt.
Sinds afgelopen maandag ben ik begonnen met het 5 kilo kwijt programma (naast alchohol vrij en sporten in D2). Het gaat op zich wel goed, ik ben alleen erg moe. Normaal gesproken krijg ik vrij snel nadat ik stop met suikers eten meer energie, maar ik heb nu het idee dat ik elke dag wat vermoeider ben.
Is dit een normaal verschijnsel in het begin?

Ik hoor het graag,
groetjes Els
Janneke - Sportrusten

Re: moe

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Els,

ja, dat is erg herkenbaar en gelukkig tijdelijk.
Je lijf stapt over op vetverbranding en daar moet je lijf aan wennen omdat de energie uit suikers veel sneller is.

Probeer door te zetten en veel te drinken, dan kom je er het snelste doorheen.

Zet 'm op!

Groetjes Janneke
Els van Maanen

Hoi Janneke,

Dank je voor je antwoord, het anwtoord kwam inderdaad in de filmpjes ook langs.
Ik hoop dat het niet al te lang gaat duren. Heb ook best hoofdpijn en emotioneel een beetje labiel.
Best apart vind ik want ik heb wel vaker een lange tijd suikervij en 3 maaltijden op een dag gedaan maar deze keer zijn de ontwenningsverschijnselen een stuk meer aanwezig.
Maar goed ik blijf volhouden :)
Janneke - Sportrusten

Vervelend is dat he, Els!
Het kan komen doordat je de afgelopen tijd misschien wat meer van je leefgewoontes bent afgestapt waardoor je lijf toch wat langer blijft schreeuwen om suikers. De omschakeling zal komen! Zet door.

Hoe lukt het met ontspannen? Kun je rustig zitten en een boek lezen? Of merk je dat er onrust in je lijf zit?
Dat maakt het namelijk nog wat moeilijker.
Groetjes Janneke
Maaike De Werk

Bericht door Maaike De Werk »

Hoi,

als je er ook hoofdpijn bij hebt, kan dat een teken van zoutgebrek zijn, iets wat soms toch wel op de loer ligt als je sterk je koolhydraten vermindert (heel veel zouten krijg je namelijk binnen middels brood, pasta, en aardappelgerechten). Als je verder soweiso niet veel zout toevoegt aan je maaltijden, dan is dat op zich niet slecht natuurlijk, maar je hebt ook een minimum nodig en mogelijk haal je dat nu nét niet meer. Wellicht kan het helpen om nu en dan iets van een bouillon of cup a soup te nemen!

Groetjes, Maaike
Janneke - Sportrusten

Mooie aanvulling Maaike!
Je kunt ook kiezen voor gejodeerd zout (het rode vaatje) waarmee je je maaltijden aanvult.

Groetjes Janneke
Els van Maanen

Bedankt Maaike en Janneke,

Ik lees jullie nieuwe reacties nu pas.
Gelukkig gaat het een stuk beter! Ik heb veel meer energie en ook geen hoofdpijn meer. Toch een soort ontwenningsverschijnselen inderdaad.
Gelukkig gaat het nu prima.
Heb alleen een andere vraag maar die stel ik wel even apart 😊

Nogmaals bedankt, groetjes Els
Janneke - Sportrusten

Supergoed om te horen, Els :-)
Plaats reactie