S’nachts klaar wakker
-
Arjen Hamstra
S’nachts klaar wakker
Hallo allemaal.
Ik ziet nu op dag 20 van het periodiek vasten. Het gaat prima. Vanaf dag drie zit ik op twee eetmomenten en heb veel energie om nuchter te kunnen sporten.
Maar sinds dag 15 heb ik iedere nacht dat ik klaar wakker ben rond 4 uur. Het lukt mij dan echt niet meer om in slaap te vallen en lig dan maar wat te malen.
Is dit voor anderen herkenbaar?
Ik ziet nu op dag 20 van het periodiek vasten. Het gaat prima. Vanaf dag drie zit ik op twee eetmomenten en heb veel energie om nuchter te kunnen sporten.
Maar sinds dag 15 heb ik iedere nacht dat ik klaar wakker ben rond 4 uur. Het lukt mij dan echt niet meer om in slaap te vallen en lig dan maar wat te malen.
Is dit voor anderen herkenbaar?
-
Judith Blaauw
Re: S’nachts klaar wakker
Hallo Arjen, ja dat is heel herkenbaar!
Ik voel me goed, nuchter sporten gaat prima, het vasten is geen enkel probleem, mijn buikomvang en gewicht nemen beide langzamerhand af maar met mijn slaap gaat het helaas helemaal de verkeerde kant op... Mijn hoofdmaaltijd is de lunch (gezond en gevarieerd) en 'savonds eet ik meestal griekse yoghurt met wat granen, noten en fruit.
Misschien is het een gewenningsproces?
Ik voel me goed, nuchter sporten gaat prima, het vasten is geen enkel probleem, mijn buikomvang en gewicht nemen beide langzamerhand af maar met mijn slaap gaat het helaas helemaal de verkeerde kant op... Mijn hoofdmaaltijd is de lunch (gezond en gevarieerd) en 'savonds eet ik meestal griekse yoghurt met wat granen, noten en fruit.
Misschien is het een gewenningsproces?
-
jorismichels
Hoi Voor mij ook herkenbaar, al wisselt het bij mij wel. Nu wat laat om uitgebreid te schrijven.
- Janneke - Sportrusten
ha Joris en Judith,
In de nacht wakker liggen is echt vervelend en vaak zie je dat dat tijdelijk is.
Als je steevast om dezelfde tijd wakker wordt, is je lijf op dat moment het één en ander aan het verwerken.
Je zult merken dat dit ook weer voorbij gaat, vaak na een dag of 5 ben je daar weer doorheen.
Probeer lekker door te gaan, je bent je lijf zoveel goeds aan het doen, keep going!
Groetjes Janneke
In de nacht wakker liggen is echt vervelend en vaak zie je dat dat tijdelijk is.
Als je steevast om dezelfde tijd wakker wordt, is je lijf op dat moment het één en ander aan het verwerken.
Je zult merken dat dit ook weer voorbij gaat, vaak na een dag of 5 ben je daar weer doorheen.
Probeer lekker door te gaan, je bent je lijf zoveel goeds aan het doen, keep going!
Groetjes Janneke
-
Judith Blaauw
Bedankt voor de aanmoediging Janneke, maar na meer dan een maand vasten denk ik ondertussen dat het niet daaraan gerelateerd is. Ben ondertussen met ademhaling- en ontspanningsoefeningen aan de slag in de hoop dat dat wel helpt. Overigens verder wel tevreden met de effecten van IF.
- Janneke - Sportrusten
Hoi Judith,
Als je merkt dat het nog steeds speelt, ligt er vaak een andere oorzaak aan ten grondslag.
Volgende week geven we een webinar over slaap, heb je je al aangemeld?
Groetjes Janneke
Als je merkt dat het nog steeds speelt, ligt er vaak een andere oorzaak aan ten grondslag.
Volgende week geven we een webinar over slaap, heb je je al aangemeld?
Groetjes Janneke
-
Saskia Verburg
Hai is die webinar nog terug te zien? Helemaal gemist.
Groetjes Saskia
Groetjes Saskia
- Janneke - Sportrusten
Hoi beste Saskia,
Je kunt het webinar hier terugkijken:
https://www.youtube.com/watch?v=gb7kmwONbGk&t=1313s
Groetjes en veel kijkplezier,
Janneke
Je kunt het webinar hier terugkijken:
https://www.youtube.com/watch?v=gb7kmwONbGk&t=1313s
Groetjes en veel kijkplezier,