Ik wil graag mijn omslagpunt berekenen op de meest simpele & snelle manier dus de de Stans van der Poel-methode lijkt mij het meest geschikt, maar ik kom er niet helemaal uit. De apps die ik gebruik voor het hardlopen (Fitbit en Nike Run) geven mijn tempo niet aan in km/u maar ik min/km. Mijn hoofdrekenen is niet zo goed dat ik dit tijdens het rennen kan omzetten . Zijn jullie bekend met een app die wel de snelheid in km/u aangeeft of is er een andere makkelijke manier om achter mijn omslagpunt te komen? Ik hoor het graag!
Twee opties: de eerste optie is dat je de test op een loopband doet (minder goed dan buiten, maar wel makkelijker om de snelheid te regelen)
de tweede optie is beter: vraag iemand op de fiets naast je te rijden. Deze persoon kan dan met een app op zijn telefoon (of een horloge op fietsactiviteit, want die geeft wel km/u aan).
Het is, als loper, hoofdzaak dat je je concentreert op het lopen en het is ondoenlijk tegelijk de snelheid in de gaten te houden, is mijn ervaring.
Een andere methode is een 10km voluit te lopen, maar dan echt voluit, en dan de gemiddelde hartslag te nemen over de volle 10km.
Als je nog niet zo goed bent dat je 10km aaneen kunt lopen, dan kun je ook 3km voluit lopen: je neemt dan de gemiddelde hartslag van de laatste kilometer als omslagpunt.