Voluit 10 Km
-
Mariette Duijsters
Voluit 10 Km
Hoi!
Komende zondag moet ik 10 km voluit.
Kan dat nuchter? Tot nu toe loop ik alle trainingen
s morgens zonder ontbijt. Ik loop altijd in de vroege ochtend. Hoe lang kun je nuchter hardlopen? Vanaf hoeveel Km moet ik wel vooraf eten?
Groetjes
Mariette
Komende zondag moet ik 10 km voluit.
Kan dat nuchter? Tot nu toe loop ik alle trainingen
s morgens zonder ontbijt. Ik loop altijd in de vroege ochtend. Hoe lang kun je nuchter hardlopen? Vanaf hoeveel Km moet ik wel vooraf eten?
Groetjes
Mariette
-
Maaike De Werk
Re: Voluit 10 Km
Gewoon voor gaan, kan prima! Tot een duur van 1-1,5u hebben de meeste mensen sowieso niets extra nodig, en wat ik zelf gemerkt heb bij een kha dieet icm sport, is dat het bij een langere inspanning ook wel lukt. Ik loop zelf nog een halve marathon op een nuchtere maag...
Maar iemand die gewend is aan een eetpatroon met meer koolhydraten, die zal na een anderhalf uur wel last krijgen van de oprakende glycogeen voorraden, dus als je verwacht langer dan dat bezig te zijn, kun je een gelletje of dextro of zo overwegen. Heb dat in het verleden ook wel gehad voor ik gewend raakte aan minder koolhydraten en mijner glycogeen. Nuchter starten en zien dat je wat mee hebt voor onderweg...
Maar dat zal voor 10km niet nodig zijn!
Maar iemand die gewend is aan een eetpatroon met meer koolhydraten, die zal na een anderhalf uur wel last krijgen van de oprakende glycogeen voorraden, dus als je verwacht langer dan dat bezig te zijn, kun je een gelletje of dextro of zo overwegen. Heb dat in het verleden ook wel gehad voor ik gewend raakte aan minder koolhydraten en mijner glycogeen. Nuchter starten en zien dat je wat mee hebt voor onderweg...
Maar dat zal voor 10km niet nodig zijn!
-
Mariette Duijsters
Re: Voluit 10 Km
Bedankt!!!!