Afgelopen zondag was het dan zover , dag 100 van het halve marathon schema . In september vol goede moed begonnen nadat ik in het voorjaar mezelf een blessure

( of 2) had getraind voor een marathon die niet door ging . Ik had een standaard schema van de runnersworld gevolgd . Mijn langste training was een wedstrijd van 30K , een week later werd Rotterdam verplaats . Eigenlijk was ik wel opgelucht , ik liep de laatste maand geen training meer zonder pijn .
Na maanden weinig lopen/ herstellen en een zomer lopen op gevoel , toch weer wat behoefte aan wat structuur . Ik twijfelde wat over een sportrusten -schema , zou ik 4 keer per week lopen redden ?
Nu scheelt het dat ik ineens veel meer ruimte had in mijn agenda ( door C.

) , maar dat lukt prima . De meeste trainingen waren goed te doen en moest ik af en toe flink aan de bak

. Ik verbeterde mijn 5K en 10 K PR’s !
Helaas toch last van lichte hielspoor dus de laatste weken gefocust op pijnvrij ipv snel . Uiteindelijk op dag 102 ( dag

teveel storm ) een relaxte HM gelopen in 2.18

. Even een moeilijk punt rond KM 15-18 , maar met een gelletje mijn energie weer terug gevonden . Tot mijn verbazing de dag erna geen klachten , geen spierpijn en zelfs niet stijf.
Je begrijpt dat dit naar meer smaakt !! Binnenkort start ik met het marathon -schema