Herstarten na blessure

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Stef van Tongeren

Herstarten na blessure

Bericht door Stef van Tongeren »

Hoi,

Tijdens de laatste snelle 10km ben ik geblesseerd geraakt. Een maand niet pijnvrij kunnen lopen, maar wel conditie proberen te onderhouden op de fiets. Nu wil ik het schema weer oppakken om toch die marathon te gaan lopen. Maar omdat ik nu in dag 71 ben van het schema vraag ik me af of ik niet moet herstarten bij dag 50 of 60 oid?
Want merk dat de laatste 2 trainingen volgens het schema me zwaarder vielen dan voor men blessure.

Hoe nu verder gaan?
RunningRob - Sportrusten

Re: Herstarten na blessure

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Stef,

Normaal gesproken zou ik adviseren het schema aan te houden door verder te gaan met het schema waar het is, en het nog even aan te kijken hoe het gaat. Want de marathon schuift ook niet een maand op als je geblesseerd raakt :)
Maar aangezien er geen wedstrijden zijn neem ik aan dat je gewoon de marathon wil lopen op een door jouw gekozen tijdstip en dan kun je ervoor kiezen de marathon wat uit te stellen. Je kunt dit gewoon doen door de einddatum anders in te stellen.

Houd er wel rekening mee dat er data verloren kan gaan bij het verschuiven. Dus als je (ingevuld) trainingsgegeven wil bewaren maak dan even een export. Dit kan op dezelfde pagina waar je ook de einddatum aanpast.

Ik wil nog wel even de tip meegeven om te kijken waarom de blessure is ontstaan. Misschien dat je (eventueel na overleg met je fysio) kunt kijken wat je kan doen om deze blessure in de toekomst te vermijden (extra oefeningen?). Veel info en oefeningen staat ook hier: https://www.sportzorg.nl/

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie