Vieze smaak
-
Margriet80
Vieze smaak
Ik ben nu op dag 9. Gaat prima, na op dag drie en vier knallende koppijn te hebben gehad voel ik me nu prima. Ik heb de eerste week mijn eetpatroon naar drie maaltijden gebracht en nu naar twee. Ben al 2kg afgevallen en voel me fit. Helemaal lekker dus. Maar... ik heb zo’n smerige smaak in mijn mond. Kan dat van afvalstoffen komen? Is het herkenbaar bij anderen? Vooral tips hoe het op te lossen zijn welkom. Een keer vaker tandenpoetsen en ook de tong heb ik natuurlijk al geprobeerd.
-
Esther Gense
Re: Vieze smaak
Hoi Margriet,
Dat is inderdaad (helaas) iets waar even doorheen gegaan moet worden. Het gaat voorbij! Dat is het goede nieuws! Het 'slechte nieuws' is dat er idd vrij weinig 'mag' als enkel tanden poetsen en water/thee drinken. Zelfs een mini smintje mag niet. MAAR het is dus eigenlijk 2x goed nieuws want je lichaam is nu dus heel hard aan het werk!
Succes!
Dat is inderdaad (helaas) iets waar even doorheen gegaan moet worden. Het gaat voorbij! Dat is het goede nieuws! Het 'slechte nieuws' is dat er idd vrij weinig 'mag' als enkel tanden poetsen en water/thee drinken. Zelfs een mini smintje mag niet. MAAR het is dus eigenlijk 2x goed nieuws want je lichaam is nu dus heel hard aan het werk!
Succes!
- Janneke - Sportrusten
Bedankt Esther, voor het beantwoorden 
Groetjes Janneke
Groetjes Janneke
-
Margriet80
Hallo,
Die vieze smaak ben ik, nu ik op dag 20 ben wel kwijt. Het gaat goed, voel mij onwaarschijnlijk goed, maar nu zegt mijn man dat ik een vreemd luchtje bij me draag... en dat bedoelt hij dus niet positief. Ik gebruik al 20 jaar dezelfde deo, dezelfde parfum, dus wel wat raar. Ik merk dus niets aan mezelf! Is hier nog een verklaring voor te bedenken?
Die vieze smaak ben ik, nu ik op dag 20 ben wel kwijt. Het gaat goed, voel mij onwaarschijnlijk goed, maar nu zegt mijn man dat ik een vreemd luchtje bij me draag... en dat bedoelt hij dus niet positief. Ik gebruik al 20 jaar dezelfde deo, dezelfde parfum, dus wel wat raar. Ik merk dus niets aan mezelf! Is hier nog een verklaring voor te bedenken?
- Janneke - Sportrusten
Hoi Margriet,
Ik heb er geen verklaring voor.
Ik zal het eens navragen of anderen daar vaker van gehoord hebben.
Groetjes Janneke
Ik heb er geen verklaring voor.
Ik zal het eens navragen of anderen daar vaker van gehoord hebben.
Groetjes Janneke
-
Lekker lopen
Hallo Margriet,
Ook ik heb een periode tijdens het periodiek vasten een tijdje( paar weken?!) gemerkt dat mijn huid anders rook.
Toen was ik ook aan het afvallen en gebruikte ook dezelfde producten. Dit is vanzelf weer over gegaan. Ik had voor mijzelf als verklaring dat mijn lichaam afvalstoffen aan het opruimen was en zag posietief
Succes, Gerrie
Ook ik heb een periode tijdens het periodiek vasten een tijdje( paar weken?!) gemerkt dat mijn huid anders rook.
Toen was ik ook aan het afvallen en gebruikte ook dezelfde producten. Dit is vanzelf weer over gegaan. Ik had voor mijzelf als verklaring dat mijn lichaam afvalstoffen aan het opruimen was en zag posietief
Succes, Gerrie
-
Maarten Jan van Dijk
Slechte adem komt vrij veel voor bij het ketogeen-dieet. Ketonen worden door je lever aangemaakt, als restproduct van vet-verbranding. Dat gebeurt als je lichaam minder koolhydraten (suikers) als primaire brandstof gebruikt. Je adem en ook je zweet (en andere lichaamsdelen... google maar eens op keto-geur) gaan een beetje 'aceton-achtig' ruiken. Soms is het nogal genant. Periodiek vasten, en hierdoor minder kcal inname, kan er ook toe leiden dat je lichaam in 'ketose' komt.
Als je minder koolhydraten bent gaan eten, dan is gewichtsverlies ook vaak een gevolg van het feit dat koolhydraten veel vocht vasthouden. Je lichaam verliest dus ook veel vocht (en dus gewicht). Een goede tip is: blijf voldoende water drinken. Overige tips vind je vrij snel op het internet. Echter: veel van de tips van van keto-dieters, passen niet goed in het periodiek vasten programma (bijvoorbeeld: kaugom kauwen en op kruiden kauwen, etc.). Genoeg water drinken, is denk ik de beste tip.
Als je minder koolhydraten bent gaan eten, dan is gewichtsverlies ook vaak een gevolg van het feit dat koolhydraten veel vocht vasthouden. Je lichaam verliest dus ook veel vocht (en dus gewicht). Een goede tip is: blijf voldoende water drinken. Overige tips vind je vrij snel op het internet. Echter: veel van de tips van van keto-dieters, passen niet goed in het periodiek vasten programma (bijvoorbeeld: kaugom kauwen en op kruiden kauwen, etc.). Genoeg water drinken, is denk ik de beste tip.
- Janneke - Sportrusten
Als de geur richting een acetongeur gaat, is het verklaarbaar vanuit afvalstoffen die je verliest. Op zich geen slecht teken, maar veel drinken en wat milder omgaan met het vasten is dan een goede stap. In een eetraam van 8u zou je minder last van deze geur moeten hebben.
Namens Marieke
Groetjes Janneke
Namens Marieke
Groetjes Janneke