Dag 24/30
-
Soraya De Penning
Dag 24/30
Mediteren: hoe gaat het je af?
Nou, ik kan zeggen dat het mij goed af gaat! Van dag 1 t/m dag 12 heb ik al "snel" de rust ervaren. Na dag 12 tot ongeveer dag 22 had ik er iets meer moeite mee. Het brein liet zich maar lastig temmen met de hele wirwar aan gedachten. Wel vast blijven houden aan 2x 20 minuten mediteren. Sinds dag 23 komt die rust weer terug die ik de eerste dagen heb ervaren, fijn! Wat mij wel opvalt: ik ervaar nu, dat als er "onverwacht" iets gebeurd het soms nog wel onrustiger binnen komt dan normaal. Kan dat bij het proces horen?
Nou, ik kan zeggen dat het mij goed af gaat! Van dag 1 t/m dag 12 heb ik al "snel" de rust ervaren. Na dag 12 tot ongeveer dag 22 had ik er iets meer moeite mee. Het brein liet zich maar lastig temmen met de hele wirwar aan gedachten. Wel vast blijven houden aan 2x 20 minuten mediteren. Sinds dag 23 komt die rust weer terug die ik de eerste dagen heb ervaren, fijn! Wat mij wel opvalt: ik ervaar nu, dat als er "onverwacht" iets gebeurd het soms nog wel onrustiger binnen komt dan normaal. Kan dat bij het proces horen?
-
Hanneke Schipper
Re: Dag 24/30
Hallo Soraya, wat een mooi proces beschrijf je. Ik herken de onrust in de middenfase van de 30 dagen, ik heb daar ook last van. Over je laatste observatie; wat ik me kan voorstellen is dat je door het mediteren sensitiever wordt, en daardoor jouw lichaam en geest subtieler reageren op prikkels èn dat je daarbij misschien ook helderder voelt dát er onrust optreedt in jouw systeem. Ik vermoed dat je daar op een gegeven moment ook weer makkelijker doorheen kunt bewegen; de onrust opmerken, er doorheen ademen en je stabiliteit sneller hervinden. Ik ben benieuwd!
Hanneke
Hanneke
-
Soraya De Penning
Dank je wel Hanneke voor je feedback!
-
Koen - Sportrusten
Ha Soraya,
Kan inderdaad goed dat je sensitiever waarneemt wat er in je lichaam gebeurt en dat het daardoor heftiger voelt. Die waarneming is een krachtig instrument om te blijven observeren.
Wordt vervolgd.
Kan inderdaad goed dat je sensitiever waarneemt wat er in je lichaam gebeurt en dat het daardoor heftiger voelt. Die waarneming is een krachtig instrument om te blijven observeren.
Wordt vervolgd.