Wat is de beste benadering van omslagpunt zonder test?
-
Eveline Wit
Wat is de beste benadering van omslagpunt zonder test?
Dag! Ik lees jullie bericht over het omslagpunt bepalen en ik lees ook in jullie poll dat 57% het wel graag zou weten maar niet officieel heeft bepaald. Zoals ik. Zo’n test laten doen vind ik overdreven en zelfs de beschrijving over ‘steeds een km/uur harder lopen tot je stuk gaat’ is teveel gedoe. Hoe doe ik dat? Te moeilijk. Mijn strategie was: mijn omslagpunt bij benadering bepalen door te kijken naar de training waar ik het meest stuk bij ging en de hoogste hartslag tijdens die training is ongeveer het omslagpunt. Voor mij 182.
Maar nu zit ik op dag 27 van mijn 100 dagen schema en ben ik toch wel heel nieuwsgierig of die zones wel kloppen! Bij mijn training van afgelopen maandag, 5 km voluit, zat ik tijdens de training vaak OP die 182. Ik ging niet totaal stuk maar wilde zeker niet nog harder. Klopt deze gedachte over de benadering van mijn omslagpunt? Of zou die hoger kunnen zijn?
Dank voor het meedenken!
Groet Eveline
Maar nu zit ik op dag 27 van mijn 100 dagen schema en ben ik toch wel heel nieuwsgierig of die zones wel kloppen! Bij mijn training van afgelopen maandag, 5 km voluit, zat ik tijdens de training vaak OP die 182. Ik ging niet totaal stuk maar wilde zeker niet nog harder. Klopt deze gedachte over de benadering van mijn omslagpunt? Of zou die hoger kunnen zijn?
Dank voor het meedenken!
Groet Eveline
- RunningRob - Sportrusten
Re: Wat is de beste benadering van omslagpunt zonder test?
Hoi Eveline,
Als je een 5km voluit loopt (maar dan echt voluit) kun je de gemiddelde hartslag van de laatste kilometer nemen. Dat is een goede benadering van je omslagpunt.
Klopt dat een beetje bij jou?
Blijde groet,
Rob
Als je een 5km voluit loopt (maar dan echt voluit) kun je de gemiddelde hartslag van de laatste kilometer nemen. Dat is een goede benadering van je omslagpunt.
Klopt dat een beetje bij jou?
Blijde groet,
Rob
-
Eveline Wit
Re: Wat is de beste benadering van omslagpunt zonder test?
Ja dat blijft ongeveer hetzelfde, bedankt!