Dip rond 10:00

Plaats reactie
Mavi

Dip rond 10:00

Bericht door Mavi »

Ik heb bijna elke dag rond 10 uur 's ochtends een energie-dipje waarbij ik erg trek heb en me niet goed kan concentreren.
Tot nu toe gaat het periodiek vasten verder goed; ik eet 's avonds meestal rond 6 uur en de volgende dag weer rond 12 uur.
In de avond heb ik meestal helemaal geen behoefte meer aan nog wat te snacken ofzo, ook niet als ik gesport heb. (alleen in het weekend wijk ik daar nog wel eens vanaf met bier en wat lekkers).
Eigenlijk gaat het 's ochtends ook best goed, op dat dipje rond 10 uur na dan. Rond een uur of 11 is dat weer over en kan ik het gemakkelijk volhouden tot aan de lunch. Ik zou denken dat ik na 28 dagen de switch toch wel gemaakt moet hebben. Maar het 10-uur dipje blijft maar terugkomen... hoe kan dat?
Janneke - Sportrusten

Re: Dip rond 10:00

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Mavi,

Na 28 dagen kan het nog steeds een beetje wennen zijn. Soms maken mensen mensen de switch naar een nieuwe vorm van verbranding al snel en soms kan het wat langer duren om er helemaal doorheen te zijn.

Maar wat onrust kan ook meespelen; drukte op werk, drukte in je hoofd. Als je merkt dat je gedachten blijven gaan, je motor niet uitgaat, merk je ook dat je fysiek meer trek krijgt. dan is het inplannen van rustmomenten waarbij je je ademhaling en hartslag stuurt erg helpend.

Het kan ook meespelen dat je avondeten iets gevulder kan.
En lekker water en thee of koffie drinken helpt ook om hongergevoel tegen te gaan. Dus in de ochtend meteen wat water nemen en dat blijven doen tot de lunch.

Het is dus altijd een beetje zoeken waar jouw uitdaging ligt, maar het is meestal een combinatie van factoren waar je aanpassingen in kunt doen om er goed doorheen te komen.

Groetjes Janneke
Plaats reactie