Crossfit

Plaats reactie
nancy719

Crossfit

Bericht door nancy719 »

Ik doe aan Crossfit in de ochtend en dat is meestal erg intensief. Nu doe ik dat nuchter, maar ik zit vrij hoog in mijn hartslag. Is het dan niet beter om toch een ontbijt je te nemen met eiwitten, zodat ik mijn spiermassa niet aantast. Ik kan alleen in de ochtend trainen en train gemiddeld 3 a 4 keer in de week.
Janneke - Sportrusten

Re: Crossfit

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Nancy,

Als je de rest van de dag zorgt voor genoeg eiwitten in je maaltijden, is het niet nodig om voor het sporten je eiwitten te nemen.
Je kunt, als je intensief traint, eventueel ook als tussendoor moment, binnen het tijdraam, een extra eiwitshake te nemen als je niet aan genoeg eiwitten komt in de twee maaltijden.
Je lijf 'pakt' de eiwitten uit een soort van opslag waardoor je echt niet zomaar je spieren aantast.
Als je toch liever wil eten voor het sporten én wil blijven vasten, kun je er ook voor kiezen om je tijdraam anders in te richten. Dus dat je wel in de ochtend eet, maar niet in de avond.

Groetjes Janneke
nancy719

Bericht door nancy719 »

Dank je wel Janneke!
Toevallig was er vandaag een filmpje over in de mailbox. Dus ik zorg er gewoon voor dat ik genoeg eiwitten eet tijdens mijn twee maaltijden.
Janneke - Sportrusten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ja klopt ja :-)

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als je het een aantal weken hebt gedaan.

Groetjes Janneke
Plaats reactie