Ontbijt

Plaats reactie
Paulina M

Ontbijt

Bericht door Paulina M »

Nu voor de 14e dag enthousiast bezig met periodiek vasten en dat gaat hartstikke goed. Minder eetmomenten geeft meer rust en na een start met hoofdpijn en vermoeidheid voel ik me nu goed. Toch blijft er een vraag knagen. Ik ben opgevoed, en volgens mij velen met mij, met het feit dat een goed ontbijt de basis is voor de dag. Hoe past dit in het periodiek vasten?
Marijke Westerman

Re: Ontbijt

Bericht door Marijke Westerman »

Ik ben hier ook nieuwsgierig naar! Ik ben jaren geleden bij een dietiste geweest en die heeft mij destijds geleerd dat je door het ontbijten je stofwisseling aanzet, en door elke 3 uur iets kleins te eten je de stofwisseling goed op gang houdt en dat hielp mij destijds met het afvallen. Ik at dus ipv drie grotere maaltijden 6 kleinere.
Het periodiek vasten bevalt me nu heel goed, meer energie en rust zoals Paulina omschrijft. Dus ik ben ook heel benieuwd naar het antwoord op Paulina's vraag!
Paulina M

Bericht door Paulina M »

Koen/Janneke, hebben jullie nog antwoord op mijn vraag?
Janneke - Sportrusten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goedemorgen beste Paulina,

“Ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar. Of toch niet??'

Je kunt je afvragen wie deze stelling heeft bedacht, Dhr. Cornflakes? Bedenk dat veel van onze eetpatronen zijn ontstaan doordat de voedingsindustrie een belangrijke stem kreeg in ons voedingspatroon. Het is in hun belang dat we de dag starten met cornflakes, cruesli en andere populaire vormen van ontbijt.

De oermens is gemaakt om te bewegen (jagen/verzamelen) op een lege maag. Er waren nog geen koelkasten om het plastic yoghurtje met cornflakes te bewaren en na het ontwaken naar binnen te werken. Er moest eerst gewerkt worden voordat er eten voorradig was. Dat lijkt toch beter aan te sluiten dan de vele eetmomenten die er de afgelopen 60 jaar zijn ingeslopen.

Groetjes Janneke
Plaats reactie