Misselijk en opgeblazen
-
Nicky Del Grosso
Misselijk en opgeblazen
Ik ben 10 dagen geleden begonnen met 12 uur niet eten en dat uitgebouwd naar 16 uur in een paar dagen. Ik eet om 11.00 wat en wil dan pas avondeten van 18.00-19.00. ls je 2 momenten in 8 uur mag hebben dan betekent dat je 8 uur tussen de maaltijden hebt. Ik heb dat een paar dagen gedaan, maar werd er zeer licht van in mijn hoofd en ook misselijk. Dat leek me niet de bedoeling. Dus wat fruit en noten tussendoor genomen, maar het blijft aanwezig. Omdat ik iets meer eet tijdens eetmomenten (om aan minimaal 1800 kcal te komen), voel ik me ook wat opgeblazen. Hebben jullie daar een tip voor, om de misselijkheid en opgeblazen gevoel tegen te gaan. Ik sport vier keer in de week.
-
Koen - Sportrusten
Re: Misselijk en opgeblazen
Ha Nicky,
Wat bij mij goed werkt is om je eetmoment op te knippen in 2 delen. Je eet om 11:00 uur wat je gewend bent. Rond 11:15 ben je klaar met eten. Als je dan om 11:50 nog een bakje yoghurt met fruit en noten eet (als een soort verlaat toetje) krijg je wat meer binnen en ben je wat minder opgeblazen door de tijd ertussen.
Kun je daar wat mee?
Wat bij mij goed werkt is om je eetmoment op te knippen in 2 delen. Je eet om 11:00 uur wat je gewend bent. Rond 11:15 ben je klaar met eten. Als je dan om 11:50 nog een bakje yoghurt met fruit en noten eet (als een soort verlaat toetje) krijg je wat meer binnen en ben je wat minder opgeblazen door de tijd ertussen.
Kun je daar wat mee?
Hoi Koen,
Ik heb nu in diverse bericht over het 'verlaat toetje' gelezen en dat het wel nog past in de tijdframe. Hoe lang is zo een tijdframe van 1 eetmoment?
ALvast bedankt voor de reactie.
Ik heb nu in diverse bericht over het 'verlaat toetje' gelezen en dat het wel nog past in de tijdframe. Hoe lang is zo een tijdframe van 1 eetmoment?
ALvast bedankt voor de reactie.
-
Koen - Sportrusten
Ha Bekresse,
Ik hou zelf een uur aan. We kunnen het nog even navragen bij Brenda en Marieke.
Koen
Ik hou zelf een uur aan. We kunnen het nog even navragen bij Brenda en Marieke.
Koen
-
Annemieke Anker-Vermeer
Brenda gaf aan dat een eetmoment 30 mnuten duurt, dus dat zou dan betekenen dat je met een verlaat toetje al twee eetmomenten te pakken hebt, toch?
-
Esther Gense
Waar geeft Brenda dat aan? Ik ga ook uit van een uur en voel me daar het prettigste bij. Geeft rust. Maar goed, ik ben benieuwd naar het antwoord.
In een filmpje van één van de dames wordt inderdaad over 20 minuten gesproken, daar was bij mijn ook verwarring over. fijn om een uur aan te kunnen houden!
-
Esther Gense
Volgens mij is die 20 minuten de tijd dat je lichaam verzadiging gaat voelen. Niet schansen maar rustig kauwen en af en toe bestek wegleggen enzo, rustig eten. Daar komt vlgns mij de 20 minuten vandaan. Zo voorkom je ook al (te) veel eten en opgeblazenheid.
-
Koen - Sportrusten
Ja, het is vooral belangrijk dat je rustig eet. Dat een eetmoment 30 minuten is, in plaats van 7 minuten. Maar het tijdraam mag wat ruimer, als je het gevoel hebt te weinig binnen te krijgen in je maaltijd.
-
Annemieke Anker-Vermeer
20 minuten is inderdaad de tijd dat je lichaam verzadiging voelt. Maar 30 momenten wordt als eetmoment gezien. Ik moet even wat filmpjes terug kijken om te zien waar het precies werd gezegd.