Ketose

Plaats reactie
Henk Schutten

Ketose

Bericht door Henk Schutten »

Hallo,
Ik heb een ingewikkelde vraag:
Voorafgaand aan het periodiek vasten, heb ik een tiendaagse kuur sportvasten gedaan. Zwaar, maar het doet wat het belooft, de kilo's vliegen eraf.
Bij sportvasten draait alles om de switch naar vetverbranding, met behulp van urinestrips valt te zien wanneer die omschakeling plaats vindt. Bij mij was dat pas op de zesde dag, na drie dagen niets eten.
Bij sportrusten is, als ik het goed begrijp, ook al snel sprake van vetverbranding. Dat begrijp ik niet helemaal. Bij de ene kuur moet ik drie dagen vasten om het gewenste effect te bereiken, bij de andere kuur is 16 uur per dag al voldoende. Of zijn dit botsende inzichten?
Voor de goede orde - het sportrusten bevalt me aanzienlijk beter dan het sportvasten, minder spierverlies en veel meer energie. En bij het sportrusten ben ik vooral erg benieuwd naar de heilzame effecten van autofagie, minder naar gewichtsverlies.
hartelijke groet, Henk
Koen - Sportrusten

Re: Ketose

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Henk,

Goede vraag. Het zijn niet zozeer botsende inzichten als wel andere wegen. Sportvasten belooft je binnen 10 dagen veel kilo's lichter en ketose. Om dat voor elkaar te krijgen gebruik je (heftige) supplementen die onder andere je hongergevoel stillen. Je ziet snel het effect, de kilo's vliegen eraf. Met periodiek vasten leer je zonder suppletie je eigen lijf kennen. En je leert een manier van eten om je vetten op een blijvende manier aan te spreken. Minder heftig, minder snel resultaat maar voor langere termijn leerzaam en krachtig.

Op naar autofagie!

Is dit antwoord op je vraag Henk?
Henk Schutten

Bericht door Henk Schutten »

Ha Koen, dank voor je reactie,
Nee, ik snap het nog niet helemaal, maar ben erg benieuwd wat deze maand oplevert. Zou helemaal mooi zijn als ik weer van mijn achillespeesblessure af ben, want in dat opzicht had sportvasten geen enkel effect.
Complimenten overigens voor jullie programma, mooi dat je de tijd en moeite neemt om al deze vragen te beantwoorden en met name jullie webinars zijn erg verhelderend, vind ik.
hartelijke groet, Henk
Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dank voor je reactie Henk,

We gaan zien wat deze maand brengt. Wordt vervolgd,

Koen
Jan_V

Bericht door Jan_V »

Koen - Sportrusten schreef: 06 sep 2020, 11:41 Dank voor je reactie Henk,

We gaan zien wat deze maand brengt. Wordt vervolgd,