Zware training

Plaats reactie
Dagne Overgoor

Zware training

Bericht door Dagne Overgoor »

Ik doe al een tijdje 16/8 vasten maar durf tot nu toe niet zonder eten van huis bij een intensieve training op de mtb van ruim 3 uur. Zou dat wel moeten kunnen in de ochtend? Ik fiets dan van 8:30 tot 12:00 . Tot nu toe nam ik dus wel een ontbijt met kwark etc , en neem dan nakd reepjes mee voor tussendoor nog. Hoe pakken jullie zoiets aan?
ljsmitmartens

Re: Zware training

Bericht door ljsmitmartens »

Ik ben ook benieuwd, de zondagochtend fietstocht heb ik ook nog niet nuchter aangedurfd. Wel al een 16 km duurloop nuchter gedaan. Dat ging goed!
Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Dagne,

Wij zijn groot fan van fysieke uitdagingen op zijn tijd. Dus we raden zeker aan om een keer nuchter de MTB tocht te doen. Als je het laatste uur honger hebt en kracht en energie kwijt bent, is dat een mooie les: daar ligt je grens. En als je fluitend 3 uur op de fiets zit weet je: je bent al een goede vetverbrander en je doet veel van je inspanning op je vetten.

Het is wel een lastig experiment als je met een groep gaat fietsen die erg hard gaat en niet op je wacht.

Kun je hiermee verder?
Dagne Overgoor

Bericht door Dagne Overgoor »

Ik ben het vandaag gaan proberen en de eerste anderhalf uur ging prima. Na een paar heuveltjes dacht:'laat ik voor de zekerheid een banaantje nemen'. Toen dachten mijn hersenen blijkbaar 'yes! suiker!' , die natuurlijk nog niet in het systeem zat meteen en ik kakte helemaal in. Ik moest zo'n beetje blijven eten tot ik thuis was en was erg moe daarna. Volgende keer kijken of het toch beter gaat zonder bij een rustige rit of dan maar ontbijten.
mariska lenssinck

Bericht door mariska lenssinck »

vanmorgen maar alleen gaan fietsen, om te kijken hoe het gaat nuchter fietsen, ik heb 70 km gefietst maar wel met gem 31.2 , tijdens fietsen ging het goed veel water gedronken. Maar de rest van de dag veel moeier dan normaal helaas.....
Normaal gesproken neem ik voor ik ga fietsen een shake van banaan, optimel havermout en eiwitpoeder. dit heb ik nu wel gelijk met de lunch erbij gedaan. Nog ff wennen dus.
Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Herkenbaar. Het is wennen, maar het kan goed dat over een week of 3 je juist meer energie hebt. Vanmorgen heb ik 70 kilometer gefietst en helemaal geen honger. Ik wacht nu tot de lunch en neem dan salade met tomaat, zalm, olijven en daarbij roerei op een bruin broodje.

Als je na 3 weken merkt dat je nog steeds moe bent of behoefte aan eten, lijkt het logisch om wel wat bij te eten.

Heb een mooie dag!
Plaats reactie