Omslagpunt 164 ( nl 165-1 max tempo gelopen 10-11 km/uur)
Er komt een marathon hartslag uit van 133 slagen per minuut.
Dat verbaast me: Als voorbeeld: ik heb afgelopen april Londen gelopen. Gem hartslag 145bpm. Tot en met 35k strak 143/144bpm daarna oplopend tot 150bpm bij 40K. Laatste twee km harslag tot 156bpm.
( snelheid gemiddeld 9 km/uur. Dus een langzame loper. Tempo is tot 30K wel een km per uur sneller dan tussen 30K en 42K)
let wel: dit is achteraf op de app. Ik heb niet op de hartslag gelopen, maar gewoon zoals ik loop: lekker lopen zodat ik s avonds nog 'min of meer normaal aanspreekbaar ben, mee kan eten met de familie en zonder dat de volgende dagen men meewarig vraagt: Wat heb jij gedaan?" als ze me zien lopen. ( hoewel een tikje houterig trap af, dat mag wel van mij. En ik verlang dan ook een dag of twee naar een hogere toiletpot
Ik heb toen een regulier trainings schema gevolgd met veel lange duurlopen oplopend tot 35km.
Mijn doel nu is iets sneller te gaan lopen en onder de 4:30 eindtid uit te komen.
Ik zal morgen pogen 10km op hartslag 128 te gaan lopen. Lijkt me bijna ondoenlijk.
Ik heb het idee dat ik zowel de test okay gedaan heb volgens de instructie ( msschien had ik wel iets door gekund, maar niet gek veel ) en dat ik ook de de schema aanvraag goed gedaan heb.
Maar ik aarzel wel bij de hartslagen die eruit komen.
Wat raad je aan: het schema gaan volgen met deze harslag, de test nog eens doen of er gewoon vijf bij optellen ofzo? ( laatste is mijn neiging)