Drinken trainen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
ignaasbongers

Drinken trainen

Bericht door ignaasbongers »

Hi, ook ik ben inmiddels begonnen met schema hele R'dam. Beste wensen trouwens allemaal op deze eerste dag van dit sportieve jaar. Maak dankbaar gebruik van de tips, ideeën en vragen in deze Koffiehoek, dank daarvoor.

Mijn vraag: drinken tijdens lopen is belangrijk - ik lees per 5 kilometer tijdens de hele 2 bekertjes. Is het raadzaam om dit ook tijdens deze 100 dagen te trainen. Uit eigen ervaring sla ik graag over, de drukte, het getrek en geduw, risico op vallen tijdens eerste 15 kilometers. Ben echter wel wat bang voor verzuring als ik niet op tijd aan het drinken ga. Gels, repen is okay, echter niet aangenaam vind ik. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en ideeën hierover. Dank, Ignaas (Helmond)
RunningRob - Sportrusten

Re: Drinken trainen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hallo Ignaas,

Allereerst een gezond en sportief 2016 toegewenst.

De hoeveelheid drinken die je theoretisch tot je moet nemen is erg afhankelijk van de persoon en het weer, maar 2 bekers per 5 km lijkt me erg veel.
Sportrusten adviseert op 10, 20 en 30 km een gel, en op 15, 25, 35, en 40 kilometer water te drinken.

Wat je in de 100 dagen kunt doen is proberen hoe je lichaam reageert op het nemen van een gel. Dus tijdens een lange training of een bijvoorbeeld een 10km voluit tijdens een evenement zou je in de 2e helft van race / training een gel kunnen eten en kijken hoe dit bevalt.

Rotterdam biedt op elk 5km punt water en sportdrank aan, op hun site is ook veel info hierover te vinden:
http://www.nnmarathonrotterdam.nl/loper ... meer-info/

Heb je hier wat aan?

Met blijde groet,

Rob
ignaasbongers

Re: Drinken trainen

Bericht door ignaasbongers »

Dank je wel Rob, heb al enige ervaring met de gel tijdens de halve. Lijf reageert wel goed; ik vind het alleen een heel gedoe om de dikke brei binnen te krijgen. Ga oefenen!
Plaats reactie