20 september ga ik 10 mile hardlopen (zou de Damloop zijn wordt voor Make a wish loop). Wat is gezien de training voor de halve marathon de beste opbouw van die loop kwa hartzones om maar zo veel mogelijk het Sportrusten pricipe te hanteren? Ik zie graag jullie reactie.
Thanks en fijne vakantie!
Henriette (Jet)
10 mile ipv 10 kilometer
- RunningRob - Sportrusten
Re: 10 mile ipv 10 kilometer
Hoi Henriette,
Een 10 mijls loop doe ik meestal op halve marathonhartslag. De eigenlijk aanwijzing is starten op (lage) halve marathonhartslag en dan de hartslag rustig laten oplopen tot hoge halve marathonhartslag zo rond km 18.
De 10 mijl zou je kunnen starten op (lage) halve marathonhartslag en dan vanaf pakweg km 12 op gevoel verder gaan. Dus heb je nog veel energie versnellen en anders probeer je gewoon je tempo vast te houden.
Blijde groet,
Rob
Een 10 mijls loop doe ik meestal op halve marathonhartslag. De eigenlijk aanwijzing is starten op (lage) halve marathonhartslag en dan de hartslag rustig laten oplopen tot hoge halve marathonhartslag zo rond km 18.
De 10 mijl zou je kunnen starten op (lage) halve marathonhartslag en dan vanaf pakweg km 12 op gevoel verder gaan. Dus heb je nog veel energie versnellen en anders probeer je gewoon je tempo vast te houden.
Blijde groet,
Rob