Combi lopen krachttraining
Combi lopen krachttraining
Hallo ik ben beginnende loper, nu 30 dagen bezig 5 om schema en ben conditie weer aan het opbouwen na lange rijd van ziekte en stress. Dit voelt heel fijn en gaat goed.
Graag wil ik ook weer krachttraining bij sportschool opbouwen maar weet niet zo goed welke momenten ik t best kan kiezen ( om nu en in toekomst herstel nieten de weg te zitten van lopen. ) juist ook trainen op loopwagen of juist ertussenin??
Dank voor meedenken alvast
Graag wil ik ook weer krachttraining bij sportschool opbouwen maar weet niet zo goed welke momenten ik t best kan kiezen ( om nu en in toekomst herstel nieten de weg te zitten van lopen. ) juist ook trainen op loopwagen of juist ertussenin??
Dank voor meedenken alvast
- RunningRob - Sportrusten
Re: Combi lopen krachttraining
Hoi,
Is het puur kracht of zit er ook nog een cardiocomponent bij (als bijvoorbeeld een bootcamp).
Als je ook aan cardio doet in de sportschool dan kun je de "vogels kijken" training laten vervallen en doe je op die dag je training in de sportschool.
Ga je meerdere dagen naar de sportschool dan kun je dit op dezelfde dag doen als je ook gaat hardlopen. Dan blijven je rustdagen ook echt hersteldagen.
Als je geen cardio doet in de sportschool dan maakt het niet zoveel uit.
Blijde groet,
Rob
Is het puur kracht of zit er ook nog een cardiocomponent bij (als bijvoorbeeld een bootcamp).
Als je ook aan cardio doet in de sportschool dan kun je de "vogels kijken" training laten vervallen en doe je op die dag je training in de sportschool.
Ga je meerdere dagen naar de sportschool dan kun je dit op dezelfde dag doen als je ook gaat hardlopen. Dan blijven je rustdagen ook echt hersteldagen.
Als je geen cardio doet in de sportschool dan maakt het niet zoveel uit.
Blijde groet,
Rob
Re: Combi lopen krachttraining
Ha Rob dank voor reactie, laatste optie ga ik uitproberen, lopen als m’n cardio en kracht erbij op zelfde dag, klinkt logisch, dan rust/hersteldag in tact.
Dank voor meedenken.
Hartelijke groet, monique
Dank voor meedenken.
Hartelijke groet, monique