Chirunning & 100 dagen programma (Hartslag)

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Jankes

Chirunning & 100 dagen programma (Hartslag)

Bericht door Jankes »

Beste sportrusten-heren,

Vraagje: Ondanks heb ik een workshop Chirunning afgerond, dit om mijn hardlooptechniek onder de loep te nemen. Voorheen was ik nogal een 'hardloop-stamper', waardoor hardlopen niet heel soepeltjes ging, en veel kracht kostte.

Nu gaat dat beter, waardoor ook mijn hartslag zakt, top dus! Alleen soms moet ik bij een intensieve training in het 100 dagen programma een hoge hartslag halen. Dit vind ik soms nog moeilijk, om dan ook nog de juiste techniek te blijven hanteren, en niet weer te gaan 'hardloop-stampen'. Hardloop-stampen kost kracht, en daardoor kom ik wel naar die hogere hartslag, maar dat is natuurlijk ook niet ideaal.

Wat raden jullie aan? Mijn hartslag toch 'zo hoog mogelijk' proberen te krijgen in de buurt van de streefhartslag, zodat ik toch nog mijn techniek goed kan doen? Of koste wat het kost de streefhartslag aantikken?
RunningRob - Sportrusten

Re: Chirunning & 100 dagen programma (Hartslag)

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hallo Jankes,

Je hoeft niet koste wat kost de hartslag te halen. Een hogere hartslag halen door techniek minder goed te lopen zal ook ten koste gaan van je snelheid, en dat wil je denk ik ook niet.
Probeer eens, als je voelt dat je gaat verzuren, juist ontspannen te lopen zoals dat bij Chirunning wordt geleerd. Mijn ervaring is dat je het tempo dan makkelijker vol kunt houden.

De intensieve trainingen zijn ervoor te zorgen dat je ook eens je "snelle" suikers verbrandt, en het zorgt er tevens voor dat je snelheid hoger wordt. Als je voelt dat je op je grens loopt zal dit doel al behaald worden.

Succes! Met blijde groet,

Rob
Jankes

Re: Chirunning & 100 dagen programma (Hartslag)

Bericht door Jankes »

Top! Thanks Rob!
Plaats reactie