Ammoniak ruiken

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Cirestve

Ammoniak ruiken

Bericht door Cirestve »

Goedemorgen,

Ik heb net 3 km vogels gekeken (hartslag 139) op een nuchtere maag. Wel twee bakken koffie gedronken. Na de training ruik ik een geur van ammoniak. Is dat iets waarin mee aan de slag moet en zo ja, wat doe ik verkeerd? Ik hoor graag van.

Mvg,
RunningRob - Sportrusten

Re: Ammoniak ruiken

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Hoe ging de training? Ging deze ontspannen of had je echt sterk de behoefte aan eten of voelde de training vermoeiend?

Blijde groet,
Rob
Cirestve

Bericht door Cirestve »

Hoi Rob,

Nee, de training ging juist lekker. Geen vermoeid gevoel of honger. Vooraf wel trek. Vandaag weer gelopen. Weer 3 km, hartslag 160. Geen problemen, ook geen ammoniak. Iets tijdelijks?

Mvg, Cirestve
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Cirestve,
Cirestve schreef: 17 mei 2020, 22:14 Iets tijdelijks?
Ik denk het wel.

Ammoniak ruik je normaal alleen maar wanneer je echt tot het gaatje gaat in een (zeer) lange afstand of wanneer langere tijd aan het vasten bent. Je lichaam gaat dan spiermassa afbreken om aan eiwitten te komen. Dit gaat gepaard met een ammoniaklucht. Als normaal gezond eet dan zou dat dus eigenlijk nooit gebeuren.
Meer info: https://www.sportzorg.nl/sportvoeding/b ... g-eiwitten

Blijde groet,
Rob
Suzet Miedema

Bericht door Suzet Miedema »

Hi,

Kan het zijn dat je bezig bent met een koolhydraat armer dieet? Dat kan anders ook de oorzaak zijn van de ammoniak lucht. Het lichaam gaat dan in ketose en gaat dan in plaats van koolhydraten vetten verbranden als brandstof, dit kan een geur van ammoniak veroorzaken in de neus.

Groetjes Suzet
Plaats reactie