Goedenavond,
Graag wil ik met de Stans van de Poel methode mijn omslagpunt gaan berekenen omdat ik binnenkort met 100 dagen sportrusten programma wil gaan beginnen.
Bij deze methode moet je elke 2 minuten mijn tempo met 1 kilometer verhogen.
Maar hoe weet ik nu dat mijn tempo 1km per uur hoger ligt?
Mijn horloge geeft pas achteraf het tempo aan.
Of kan ik beter elke 2 minuten versnellen net zolang tot ik niet meer kan?
Vriendelijke groet,
Gerda
Omslagpunt berekenen
-
Gerda Schillemans-van de Belt
- RunningRob - Sportrusten
Re: Omslagpunt berekenen
Hoi Gerda,
Onze ervaring is dat je deze test niet in je eentje moet doen. Het is lastig voluit te lopen je dan ook nog te moeten concentreren op je snelheid.
Dus vraag of iemand je wilt assisteren op de fiets, dan kun jij je concentreren op het lopen.
De fietser kan dan bijvoorbeeld een telefoon gebruiken met een app die de snelheid aangeeft en de tijd, en dit gebruiken om het juiste tempo te fietsen. Jij hoeft dan alleen maar de fietser te volgen. Op het moment dat je de fietser niet meer kunt bijhouden is de test afgelopen en noteer je jouw hartslag en de snelheid van de fietser op dat moment.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
Blijde groet,
Rob
Onze ervaring is dat je deze test niet in je eentje moet doen. Het is lastig voluit te lopen je dan ook nog te moeten concentreren op je snelheid.
Dus vraag of iemand je wilt assisteren op de fiets, dan kun jij je concentreren op het lopen.
De fietser kan dan bijvoorbeeld een telefoon gebruiken met een app die de snelheid aangeeft en de tijd, en dit gebruiken om het juiste tempo te fietsen. Jij hoeft dan alleen maar de fietser te volgen. Op het moment dat je de fietser niet meer kunt bijhouden is de test afgelopen en noteer je jouw hartslag en de snelheid van de fietser op dat moment.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
Blijde groet,
Rob